Repülőjegy-vásárlás mobiltelefonon

Kollár Csaba, 2004. január 10. 13:48
A norvég telekommunikációs vállalat, a Telenor együttműködési megállapodást kötött az ország nemzeti légitársaságával, aminek az eredményeképpen az utasok a repülőjegyeket mobiltelefonon keresztül is megvásárolhatják.

A Telenor által fejlesztett szolgáltatás alapját az SMS jelenti. A szolgáltatás működése a következő: az utasok mobiltelefonjuk segítségével kiválaszthatják a számukra megfelelő járatot, majd ezután a helyet lefoglalhatják, illetve fizethetnek érte. Az utas ezt követően kap egy SMS-t, melyben a légitársaság visszaigazolja, hogy elfogadta a megrendelést. Amikor az utas szeretne felszállni a repülőgépre, akkor ezt az SMS-t mutatja be a légitársaság képviselőinek.

Elemzők rámutatnak arra, hogy a Telenor Mobilnál már 500.000 regisztrált felhasználó van, aki rendszeresen használja a mobilkereskedelmi szolgáltatásokat, de rendszerint csak kisebb összegű megrendelések esetén (pl.: étel- és italautomata, vagy mozijegy). Azzal, hogy a Telenor most útjára indítja a repülőjegyek mobiltelefonon történő megrendelését, illetve fizetését, komoly lépést tesz a nagyobb összegű kereskedelmi tranzakciók irányába.