IBM - RealNetworks szövetség a digitális média területén

Kiss Ádám Zoltán, 2004. január 11. 10:43
Az IBM és a RealNetwoks digitális média technológiáik összehangolásáról állapodott meg a jövő tartalomszolgáltatói érdekében. A stratégiai szövetség célja nem titkoltan a közös ellenfél, a Microsoft előretörésének megfékezése.

A két vállalat először egy közös teljes körű digitális média-kezelő rendszert szeretne piacra dobni minél előbb, lehetőleg még 2004 második negyedévének vége előtt. Bár az egyezség pénzügyi részleteit nem tették közzé, a két cég világossá tette, hogy rendszerük olyan piaci szereplők előtt nyitja meg az utat, akik egyébként nem lennének képesek egy Microsoft megoldás költségeit kitermelni. Az elemzők szerint ez a piac 2007-ig legalább 1 milliárd dolláros szintet ér majd el, és a ma még csupán kezdeti stádiumban levő területen a harc egyelőre a szabványok elterjesztésért folyik. A Microsoft vetélytársai attól tartanak, hogy a mamutvállalatnak sikerül az operációs rendszerek terén megszerzett dominanciához hasonló pozíciót kivívnia, így amikor a szektor komoly nyereséget kezd termelni, már kész helyzet előtt állnak.