IBM: RFID bevezetés a METRO-nál

forrás Prim Online, 2004. január 15. 14:44
Az IBM bejelentette, hogy az új rádiófrekvenciás azonosítási technológia, az RFID (Radio Frequency Identification) bevezetését célzó projekt keretében ő fogja végezni a rendszerintegrációt a világ ötödik legnagyobb kiskereskedelmi vállalata, a METRO csoport számára.

A METRO csoport “Future Store" (vagyis a “jövő áruháza") projektjével a kiskereskedelmi cégek között elsőként szeretné bevezetni az RFID-technológia használatát, mégpedig a teljes folyamatláncon. A projekt a tervek szerint 2004. novemberében indul; kezdetben 100 beszállító látja majd el a megfelelő címkékkel a METRO tíz központi raktárába és 250 áruházába szállítandó összes raklapot és konténert.

Az RFID rendszerintegrátoraként az IBM irányítja majd a stratégiát, a tanácsadást, a gyakorlati kivitelezést és a bevezetést.

A rheinbergi áruházban az RFID minden komponense egyetlen rugalmas központi rendszer-hubon keresztül kommunikál, amelyet az IBM kifejezetten a METRO számára fejlesztett ki. Az RFID-technológia már az elmúlt néhány hónap alatt igazolta a pozitív várakozásokat a Future Store áruház ellátási láncának szolgálatában.