Antivírus, antispam: erőteljes portfolióbővítés a 2F 2000-nél

Kovács Attila, 2004. február 4. 13:08
A Trend Micrót követően a Clearswift és a Stonesoft cégekkel kötött disztribúciós szerződéssel a 2F 2000 Kft. erőteljes portfolióbővítést kezdett el 2003-ban, mind az általa képviselt antivírus, spam- és tartalomszűrő márkák, mind a hozzáadott értékek területén, és ez a folyamat 2004-ben tovább folytatódik - jelentette ki Fórján Csaba, a cég ügyvezető igazgatója a február 4-én Budapesten tartott sajtótájékoztatón.

A 2003-ban átszervezett kft. árbevétele tavaly 2002-höz képest 31%-kal nőtt, újabb cégek (Trend Micro, Clearswift, Stonesoft) disztribútori képviseletét kezdte meg értéknövelt nagykereskedelmi elosztási tevékenységre fókuszálva. Az antivírus eszközök hazai piacán a 2F 2003-ban közel 20%-os részesedést ért el, amiből az F-Secure termékei 10%-kal, a Trend Micro termékei 4-5%-kal, a Kaspersky termékei pedig 3-4%-kal részesedtek. Kicserélődött a kereskedelmi csapat és a Vírushíradót egy éve alatt több mint 1 millió, a Mydoom vírus megjelenése óta eltelt egy hétben több mint 150 ezer letöltés jellemezte. A 2F tavaly több mint száz darab emelt szintű support szerződést kötött a hazai nagyvállalati szegmensben.

A cég 2004-es tervei között a következők szerepelnek: az F-Secure termékek VA-értékesítésében 10, a Trend Micro esetében 100, a Kaspersky termékekre vonatkozóan pedig 150 százalékos növekedés elérése az értékesítésben. A teljes antivírus biztonsági piacon a cég 25%-os részesedést kíván idén elérni. Az antispam szoftverek terén 40%-os részesedés az idei cél. Az URL-szűrés/tartalomszűrés piaci szegmensben pedig több mint 40%-os részesedést céloz meg a 2F. Az ISP-k piacán még vérmesebbek a tervek: több mint 50%-os részesedést kívánnak elérni.