Tilos az azonosíthatatlan telefonos kereskedelmi ajánlat az USA-ban

Hûvös Imre, 2004. február 4. 14:33
Január 29.-étől hatályos a júliusban elfogadott Telefonos fogyasztóvédelmi törvény azon rendelkezése, hogy a telefonos ajánlattevőknek kötelezően, elektronikusan azonosítaniuk kell magukat, jelzésrendszerüktől függetlenül - adja hírül az FCC.

Az elmúlt hét csütörtökétől kezdve a fogyasztók többsége előre kell hogy lássa, ki hívja és - túl azon, hogy egyszerűen nem reagál a hívásra - felvetetheti magát a hatóság "do-not-call" listájára. A listára bárki ingyenesen felvetetheti magát akár vezetékes, akár mobiltelefon-hívással, akár interneten keresztül is. A fogyasztó száma és a kizárt kereskedők száma 5 évig a listán marad. A listán szereplők kereskedelmi ajánlattal való felhívása büntetendő. Az FCC rendelet kizár a listára vehető kereskedők közül néhány meghatározott karitásos és nonprofit intézményt.

A sokrétű szabályozás egyik fontos eleme, hogy a hívóazonosító információnak tartalmaznia kell vagy egy úgynevezett hívóazonosító számot (CPN), vagy egy automatikus számazonosítót (ANI), és, ha ez a hálózati szolgáltatónál műszakilag lehetséges, a hívó kereskedő nevét is. Bármelyik megoldás is érvényesül, lehetővé kell tennie, hogy a hívott fél még akkor is letiltassa a zaklatást, ha egyébként állandó kereskedelmi kapcsolatban áll a hívóval. Ez az eset állandó letiltást nem, de a kampány idején érvényesülő időszakos letiltást tesz lehetővé.