Egyre népszerűbb az e-mail, mint üzleti kommunikációs eszköz

forrás Prim Online, 2004. február 5. 18:45
Az NRC által 2003 végén elvégzett VLR kutatás a gyakori internetezők e-mail használati szokásait, a megrendelt reklámlevelekkel és a keresőprogramokkal szemben támasztott legfontosabb elvárásait mérte fel.
Az NRC kutatása szerint a gyakori internetezők legnagyobb része magáncélú e-mail küldésre (92%) és magáncélú információgyűjtésre (68,5%), továbbá tanuláshoz kapcsolódóan (57%) használja a világhálót. Ami a reklámlevelek kedveltségét illeti, a válaszadók 61%-a nagyon hasznosnak, hasznosnak vagy átlagosan hasznosnak tartja a megrendelt reklámleveleket, s mindössze 6,1%-uk teljesen haszontalannak. A fejlett módszereknek köszönhetően ezek a reklámlevelek már tetszés szerint változtathatóak a címzettek egyedi igényei szerint. Az ilyen eszközök hatékonyságát mutatja, hogy az emberek csekély hányada tartotta csak úgy, hogy sohasem talál ezekben a levelekben számára érdekes tartalmat. A tartalom mellett további fontos szempont a címzettek számára, hogy a levél rövid, a bennük szereplő ajánlat pedig célzott legyen. Adatbázist és e-mail kampányok lebonyolítását kínáló cégek között ismertségben és kedveltségben is a Maxima rendszere található az első helyen, míg őket az Optimusz és az Optimail követi - állapítja meg az NRC felmérése.

A világhálón a keresőszolgáltatások új üzleti lehetőségeket teremtettek, így fontos lehet a felhasználók keresési szokásainak ismerete is. A magyar felhasználók legnagyobb része (47%) a Google keresőjét hívja segítségül, 25%-uk a Startlapot, a többiek pedig a Vizsla, Altavista, Yahoo!, Heuréka, Astalavista vagy a Góliát keresőt tölti be. Habár majdnem háromnegyedük azt állítja, hogy az első 10 találat közül nagy valószínűséggel megtalálja az oldalt, a speciálisabb keresési módszereket - szűkítéseket vagy relációs jeleket - egyelőre csak a felhasználók negyede használja fel.