Lakás, autó online

forrás Prim Online, 2004. február 13. 18:00
Az Invitel sajtóközleményében két igen fontos üzleti partnerének, a Com.Unique Kft.-nek és a Renault Hungáriának nyújtott szolgáltatásairól számol be.
A Com.Unique Kft. új építésű lakóházak távközlési rendszerének kiépítésére és üzemeltetésére szakosodott. Többségi tulajdonosuk, az Autóker Holding Rt. ma piacvezető szerepet tölt be a lakóingatlan-építés terén. Korábban, az új házak telekommunikációs fejlesztésekor, az Autóker kedvezőtlen tapasztalatokat szerzett, ezért 2002-ben egy saját távközlési céget hozott létre, amely üzemelteti a házak belső telekommunikációját, miközben szerződésben áll egy nagy szolgáltatóval, amelyen keresztül biztosítani tudja a tökéletes kapcsolatot a külvilág felé is.

A helyi központokon keresztül olyan egyedi szolgáltatásokat nyújtanak a lakóknak, mint a lakóházakon belüli és közötti ingyenes telefonhívások, sőt egyes épületekben már a kaputelefon-hálózatot is integrálták a rendszerbe. Eközben szintén a saját hálózatukon keresztül érhető el az internet- és kábeltévé-szolgáltatás is. Mind a telefonforgalom (a közvetlen elérésű HangPartner ISDN révén), mind pedig az internetforgalom (NetPartner MLLI bérelt vonalon) az Invitel hálózatán bonyolódik.

A Renault Hungária Kft. a Renault gépjárművek kizárólagos hazai importőre, így az összes magyarországi márkakereskedő velük áll szerződéses kapcsolatban. A kereskedői hálózat teljes informatikai támogatása is hozzájuk tartozik, hiszen az 1999-ben meghirdetett informatikai tender győztesével, a Vivendivel (az Invitel elődje) építették fel a Renault saját intranetét, amely a márkakereskedői hálózat teljes kiszolgálásáról gondoskodik.

Ez a teljesen IP-alapú, kizárólag bérelt vonali hálózaton nyugvó zárt rendszer volt az első ilyen méretű webes magánhálózat Magyarországon. A Renault kereskedők és partnercégeik ezen a portálon keresztül jutnak hozzá mindenfajta termék-, akciós vagy műszaki jellegű információhoz. Sőt, a tevékenységükhöz tartozó valamennyi művelet is ezen a rendszeren keresztül zajlik.
Ezzel a Renault Hungáriának sikerült komoly lépéseket tenni a "nulla papír" elve felé, vagyis minimálisra csökkenteni a fizikai dokumentumforgalmat. Ráadásul márkakereskedőik a hálózaton keresztül közvetlenül elérik a franciaországi gyártási rendszert is, tehát a gyártás paramétereit közvetlenül a magyarországi vevők igényei szerint tudják meghatározni.

Miután kiépült a magyarországi hálózat, - a kedvező tapasztalatok birtokában - további szolgáltatásokat vásárolnak az Inviteltől, így például a belföldi távolsági és a nemzetközi telefonhívások is az Invitel hálózatán bonyolódnak.