Kiegyensúlyozott évet zárt az Albacomp

Kovács Attila, 2004. február 25. 15:25

A hazai IT-piac növekedési mutatóját felülmúlva, közel 10%-os árbevétel növekedéssel zárta a 2003-as évet az Albacomp Rt. A cég mai sajtótájékoztatóján Laufer Tamás vezérigazgató értékelte a múlt évet, és adott számot az idei tervekről.

A 300 főt foglalkoztató székesfehérvári cég nettó árbevétele 2002-höz képest nőtt, 13,1 milliárd forint volt, várható adózott nyeresége 300 millió forint, ami viszont kevesebb, mint az egy évvel azelőtti (2003-ban három cégétől vált meg az Albacomp Csoport). "Kiegyensúlyozott eredményeinket mi sem mutatja jobban, mint az, hogy 2003-ban az Albacomp felkerült a Figyelő TOP 200 listájára és Magyarország három legnagyobb informatikai cége között tartják számon" - mondta a vezérigazgató.

A cég több nagyvállalati és államigazgatási projektben vett részt a tavalyi év során, mindezek közül is kiemelkedett a hazai egészségügy egyik legnagyobb informatikai fejlesztése az ÁNTSZ országos hálózatának megvalósítása. "2004 januárjától az Albacomp - a legnagyobb magyar számítástechnikai márkanévként - saját szerződéssel rendelkezik a központosított közbeszerzés keretében az Albacomp Activa márkájú számítógépes eszközök teljes termékválasztékának (PC, notebook, szerver, operációs rendszer) szállítására vonatkozóan" - jelentette be Laufer Tamás. Az Albacomp 2003 áprilisában kezdte meg saját összeszerelésű, Albacomp Activa Mobil noteszgépeinek értékesítését, amelyek a vártnál nagyobb sikerrel debütáltak a hazai piacon. 9 hónap alatt 3600 db-ot értékesítettek, és ezzel 6%-os piaci részesedésre tettek szert (ezzel a cég a legjobb négybe került itthon). Az Albacomp Activa Mobil a Sulinet Expresz program egyik legkedveltebb márkája, a program során 2003-ban értékesített noteszgépek 50%-át az Albacomp modelljei tették ki. A múlt évben tovább nőtt a szolgáltatási terület, így jelenleg a hardvereladás - szolgáltatások aránya a teljes bevételben 70-30 százalék (idei terv 60-40, 2005 után 50-50 százalék).

"Az EU csatlakozással remélhetőleg tágabbra nyílnak az európai kiskereskedelmi piacok kapui is az Albacomp előtt. 2003-ban 3000 db PC-t értékesítettünk Nyugat-Európában, ennek jelentős növelésére törekszünk 2004-ben, mind a PC-k, mind a noteszgépek esetében" - jelentette ki Deme Csaba az Albacomp Rt. kereskedelmi és marketing vezérigazgató-helyettese. "Dinamikus növekedést várunk a mobil eszközök hazai piacán is, a noteszgépek esetében 10%-os piaci részesedés elérése a cél" - tette hozzá Deme Csaba.

2004-ben tovább erősítik a szolgáltatási területeket, különös tekintettel az információ-biztonsággal, a fejlesztéssel valamint a tanácsadással foglalkozó részlegekre. Céljuk továbbá stratégiai együttműködés kialakítása hozzájuk hasonló cégekkel az EU-ban, együttműködő szakértői cégeket is keresnek. 2003-ban már az ország egyre több pontján, a legkülönbözőbb helyeken (önkormányzatoknál, bevásárlóközpontokban, rendezvényeken - Forma 1, Művészetek Völgye) lehetett találkozni az Albacomp által fejlesztett eInfopont érintőképernyős terminálokkal. 2003 egyik legnagyobb megállapodása a McDonalds-szal kötött szerződés volt, amelynek keretében 2004 év végéig összesen 80 terminált telepítenek majd az étteremlánc üzleteiben.

2004-ben az Albacomp 10 százalékos forgalombővüléssel számol. Laufer szerint a csoport 4 milliárd forint árbevételt realizált tagja, a SZÜV a jövőben legtöbbet az oktatás terén segíthet eredményesen, míg a kereskedelmi jellegű szolgáltatásait várhatóan egységesítik az Albacomp kereskedelmi területeivel.