Vállalkozásfejlesztés - workshop az e-businessről

MTI Sajtóadatbank, 2004. február 26. 11:19
Az államok feladata az e-business terén elsősorban az, hogy kis- és középvállalkozások számára megfelelő üzleti környezetet teremtsenek, megkönnyítsék az internet-hozzáférést, valamint megfelelő képzési programokat biztosítsanak - mondta Vadász Márton, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM) főosztályvezető-helyettese szerdán az MTI-nek.

Vadász Márton elmondta: szerdán Budapesten rendezték meg a 4. eBSN workshopot, amelyen mintegy 60 résztvevővel a kis- és középvállalkozások e-business terén történő fejlesztéséről tárgyaltak. A rendezvényen elsősorban európai uniós tagországok és a csatlakozó államok kis- és középvállalkozás-fejlesztéssel foglalkozó intézményei vettek részt.

Az Európai Bizottság Vállalkozási Főigazgatóságán (Enterprise DG) belül, a Többéves Vállalat és Vállalkozási Program (MAP) keretében működik az "Európai e-business támogató hálózat kis- és középvállalkozások részére" (European e-Business Support Network for SMEs, eBSN) elnevezésű projekt. A projekt fő célja, hogy kijelölje a szektort érintő e-business stratégiai irányokat és prioritásokat.

A tájékoztatás szerint Magyarországon 2002-ben az 500 millió forintnál kisebb éves árbevétellel rendelkező cégek 66 százaléka rendelkezett internet-hozzáféréssel és csupán 40 százalékának volt saját honlapja. Az 500 millió és 2 milliárd forint éves árbevételű társaságok 86 százaléka csatlakozott az internethez és csaknem a cégek fele rendelkezett saját internetes oldallal.

Tavaly információ-technológiai eszközök piaca 16 százalékkal, a szoftvereké 13 százalékkal, míg a telekommunikációs piac 7 százalékkal nőtt az előző évhez képest. Az internet-előfizetők száma pedig egy év alatt 70 százalékkal nőtt.