IBM: átalakuló szoftver üzletág

Kovács Attila, 2004. március 11. 16:28
A nagyvilágban és hazánkban is megindult az IBM szoftver üzletágának az átszervezése - mondta Rehus Péter, az IBM Magyarországi Kft. szoftver üzletági igazgatója a március 10-én tartott sajtótájékoztatón.

Az üzletág megújuló, ám továbbra is köztesszoftver (middleware) fókuszú stratégiájának a lényege, hogy a beruházásainak, erőforrásainak nagy részét iparág-specifikus megoldások fejlesztésébe fekteti. A middleware szoftverek megoldásként való értékesítése megegyezik az IBM "on-demand" stratégiájával. Világszinten 12 iparág-specifikus alkalmazáscsoportot különböztetnek meg, az információ-integrációs szoftverek területén pedig 6 új middleware csoport jelenik meg. Ezek mellett az IBM erősít az infrastruktúra megoldásokban is.

A hazai átalakulás lényege: az eddig különböző brand-eket képviselt szoftver-értékesítési (sales) munkatársak mostantól iparági területeket (pénzügy, kormányzat, iparvállalatok, utility-k, kereskedelmi szektor, közepes és egyéb (SMB) vállalatok) fednek le. Másrészt nem pl. Lotus, Tivoli stb. eladásokkal, hanem adott probléma megoldására fókuszálva tevékenykednek, értékesítenek az üzletág munkatársai. A hazai átszervezés fontos további eleme, hogy három területre fókuszálva - automatizáció/tárolási rendszerek/biztonsági megoldások, üzleti megoldások, portálmenedzsment/dinamikus megoldások - megjelennek a middleware specialitások. A hazai piacon a közepes vállalati szegmensben akciókat indít el az IBM, illetve nagy vállalati szoftver termékeit a kis és közepeseknek megfelelőbb, kisebb funkcionalitású (pl. max 1000 felhasználóig, klaszterezés nélkül stb.), ám sokkal olcsóbb, mégis később, igény szerint upgrade-elhető ún. Expressz verzióban is piacra hozza.