U-commerce a Visától, tavaly 67 milliárd forintot költöttek Magyarországon a külföldiek

Kiss Ádám Zoltán, 2004. március 18. 21:30
A Visa az internet alapú fizetési módok piacvezetőjeként úttörő szerepet játszik az u-commerce (universal commerce - a bárhol, bármikor és bárhogyan lebonyolítható kereskedelem) megteremtésében, részben ennek is köszönhető, hogy 2003-ban nettó 320,8 millió dollárt/67 milliárd forintot költöttek a külföldi látogatók Magyarországon.
A tavalyi évben a külföldiek 1,8 millió tranzakciót, összes tranzakció 70%-át, bonyolítottak le Visa kártyákkal a magyar kereskedőknél.

A Visa International statisztikai adatai szerint, a 2003. decemberével záródó év során a külföldiek Visa kártyáikkal több mint 179,8 millió dollárt/37,7 milliárd forintot költöttek magyarországi üzletekben, szállodákban, éttermekben és benzinkutaknál, amely 18%-os növekedés jelent az előző évi adatokhoz viszonyítva.

2003-ban Magyarországon a legnagyobb összeget, csaknem 50 millió dollárt/10,4 milliárd forintot az Egyesült Államokból érkező látogatók költötték, mely a külföldiek által elköltött összeg 15,5%-a. Az európai látogatók közül a britek költötték a legtöbbet (37 millió dollár/7,76 milliárd forint), akiket a németek (32 millió dollár/6,7 milliárd forint) majd a franciák (25,2 millió dollár/5,3 milliárd forint) követik a sorban. A kelet- és közép-európai turisták közül a lengyelek és az oroszok „hagyták” Magyarországon a legnagyobb összeget (5 millió dollár/1,05 milliárd forint, illetve 4,5 millió dollár/0,947 milliárd forint). A Központi Statisztikai Hivatal gyorsjelentésének adatai szerint, a külföldiek átlagosan 3,4 napot töltöttek Magyarországon, sok időt fordítva a kulturális és történelmi látnivalók megtekintésére. A leglátogatottabb területek között elsősorban Budapest, a Balaton környéke, valamint Sopron és Kőszegalja környéke szerepelt.