Visa-SAP: közös tervek a vállalati pénzügyek kezelésével kapcsolatos költségek csökkentésére

forrás Prim Online, 2004. március 25. 17:20
Az SAP NetWeaver és a Visa kereskedelmi termékeinek kombinációja várhatóan növeli majd a két cég közös ügyfeleinek vállalatirányítási hatékonyságát és pénzügyi átláthatóságát.
Az SAP NetWeaver nevű piacvezető integrációs és alkalmazási platform, valamint a Visa adatkezelési szolgáltatásai segítségével a vállalatok és alkalmazottaik könnyebben kezelhetik üzleti kiadásaikat, automatikusan integrálhatják a vonatkozó tranzakciós adatokat vállalati rendszereikbe, felgyorsíthatják az ügyintézést és csökkenthetik az adminisztrációs költségeket. A kezdeményezésnek köszönhetően várhatóan növekszik majd az ügyfelek működési hatékonysága, pénzügyeiket fokozottabban ellenőrizhetik, a forgalmi adatokat pedig alacsonyabb költségekkel integrálhatják pénzügyi irányítási rendszereikbe.

A két vállalat már megtette az első lépéseket az SAP NetWeaver, valamint a Visa termékek forgalmi adatait tartalmazó szabványos adatkészlet, a Visa Commercial Format (VCF) integrálására. Az integrációnak köszönhetően a SAP vállalati erőforrás-tervező (ERP) rendszereit és a Visa technológiáját együttesen alkalmazó vállalatok számára az adatkezelés korábban nem ismert szintjei válnak elérhetővé. Az átlátható adatmozgás és az SAP NetWeaver nyílt forráskódú technológiája segítségével a két vállalat közös ügyfelei jelentősebb integrációs befektetés nélkül hasznosíthatják a Visa forgalmi adatait, melynek köszönhetően az üzleti folyamatok zökkenőmentésebbé válnak, a költségek pedig csökkennek.

A bérek és egyéb juttatások után a vállalatok második legnagyobb költségkategóriája a T&E adminisztráció. Az SAP NetWeaver, és a Visa bankoktól, légitársaságoktól, szállodáktól és kereskedőktől származó adatainak kombinálásával a kérdéses adatok közvetlenül továbbíthatók az ügyfelek vállalati erőforrás-tervező rendszereibe. Az SAP NetWeaver segítségével a Visától származó adatokat folyamatosan és biztonságosan lehet továbbítani és beépíteni ügyfeleink back-office rendszereibe és költségkezelő szoftvereibe. Az így szerzett adatok révén ügyfeleink ellenőrizhetik a legyártott termékek mennyiségét és megfelelőségét, felismerhetik a trendeket és törvényszerűségeket, valamint részletes forgalmi adatokat és elemzéseket tekinthetnek meg.

A forgalmi adatok automatikus elküldése csökkenti az adatbevitelhez és adatfeldolgozáshoz szükséges idő mennyiségét, mely növeli az alkalmazottak termelékenységét. A cégek jobban nyomon követhetik vállalati kiadásaikat, jobb pozícióba kerülnek a beszállítói tárgyalások során, a vállalati alapelvek betartása jobban kontrollálhatóvá válik, valamint a pénzügyi követési és auditálási funkcióikat pedig a korábbinál szigorúbban ellenőrizhetik.