Újfajta netes hirdetési módszer

Milkovits Gábor, 2004. április 4. 09:10
A 180 Solutions online marketingcég olyan új webes reklámeszközt fejlesztett ki, amely a felhasználók internet-használati szokásaihoz igazítja a reklámozók hirdetési stratégiáját.

A Zango elnevezésű letölthető eszköz ingyenes tartalmakat kínál a hálón szörfölőknek, eközben pedig megfigyeli a felhasználók internetezési szokásait. Ezután a fenti szokásoknak megfelelő hirdetéseket küld a netezőknek, amikor azok éppen a hálón vásárolnak, vagy az adott keresőprogramot használják. Ezt oly módon teszi, hogy például a keresési találatokhoz egyéb, a cég állítása szerint a témához kapcsolódó, naponta két-három szponzorált oldalt is hozzáad.

A 180 Solutions szerint a Zango révén a hirdetők biztosak lehetnek abban, hogy reklámjaik a megfelelő célcsoporthoz jutnak el, másrészt a felhasználók is mentesülhetnek a nagy mennyiségű internetes hirdetés okozta kellemetlenségektől. Más kérdés, hogy az ingyenes tartalmakért cserébe mennyien lesznek majd hajlandók személyes adatokat kiszolgáltatni internetezési szokásaikról egy reklámcégnek.