Sulinet-Microsoft pályázat: innovatív oktatás infokommunikációs eszközökkel

forrás Prim Online, 2004. április 13. 11:31
Több millió forint értékű szoftver és hardver, valamint egy londoni utazás a fődíja a Sulinet Programiroda és a Microsoft Magyarország közös pályázatának. A "Verseny 2004"-re keresztelt megmérettetés célja az infokommunikációs technológiák elterjedésének elősegítése a hazai oktatásban.
A Sulinet Programiroda és a Microsoft Magyarország pályázatot hirdet általános és középiskolás csapatok számára "Verseny 2004" néven. A verseny célja az IKT (infokommunikációs technológiai) és a számítógéppel segített kollaboratív módszerek népszerűsítése az oktatásban.

A jelenlegi pályázat nem példa nélküli a Microsoft Magyarország történetében, hiszen 1995-tól kezdődően több alkalommal indított útjára hasonló kezdeményezést az Oktatási Minisztériummal együttműködésben. A téma a technológia fejlettségi szintjének megfelelően évről évre változott, de a cél mindig azonos maradt: a hazai oktatás segítése és fejlesztése a legkorszerűbb technológiák segítségével. A jelenlegi "Verseny 2004" nevet viselő pályázat "Az innovatív oktatás versenye" alcímet kapta, mai hűen tükrözi a végső célt.

A 2004-es pályázaton indulni kívánó fiataloknak két tanórára vonatkozóan digitális tananyagot kell készíteniük egy szabadon választott témában úgy, hogy az IKT palettáján szereplő eszközök (számítógép, kamera, digitális fényképezőgép, interaktív tábla, projektor, kollaborációs eszközök...) minél szélesebb skáláját használják fel. A versenyre 4-5 diákból és 1-2 tanárból álló, 6 fős csapatok jelentkezését várják.

A "Verseny 2004"-re április 22-ig kell jelentkezniük a csapatoknak, a http://www.sulinet.hu/verseny2004 honlapon. A regisztrált csapatok képviselői számára a Sulinet Programiroda és a Microsoft Magyarország közös konferenciát szervez, ahol pontosan ismertetik a pályaanyagok elkészítésének és megvalósításának módját, valamint bemutatják a felhasználható eszközök körét. A szükséges kellékekkel nem rendelkező csapatok számára a versenybizottság térítésmentes bérlési lehetőséget biztosít a verseny időtartamára.

A verseny első fordulójában a regisztrált csapatoknak tervet kell készíteniük az általuk választott téma alapján. A jelentkezők három kategóriában nevezhetnek: matematika, természettudomány és humán területek. A beérkezett tématervek alapján a zsűri 50 csapatot fog felkérni pályázata megvalósítására, a konkrét tananyag elkészítésére, és a tanóra megtartására. A középdöntőbe bejutott csapatoknak tehát a terveket, az elkészült tananyagokat, az óravázlatokat és az órai munkát bemutató videót kell benyújtaniuk 2004. október 15-ig. A döntőben már csak két-két csapat fog részt venni minden kategóriából. Feladatuk az lesz, hogy az általuk elkészített témát beillesszék a Sulinet Digitális Tudásbázisba.

A verseny díjazása:

Fődíj: Egy városnézéssel egybekötött 3 napos út Londonba, Európa legnagyobb oktatási kiállítására, a BETT Show-ra (http://www.bettshow.co.uk/).

További nyeremények: szoftver és hardvereszközök