Ötven százalékkal nőtt az online hirdetési piac

MTI Sajtóadatbank, 2004. április 15. 10:25
A magyar online hirdetési piac a négy legnagyobb cég adatai szerint 50 százalékkal, 337 millió forintra nőtt 2004 első negyedévében a bázishoz képest - közölte a Magyar Reklámszövetség elnöke szerdán Budapesten sajtótájékoztatón.

Levendel Ádám, az Online Értékesítési Klub négy tagja, a magyarországi online hirdetési piac négy legjelentősebb szereplője, az Axelero Rt., az Index.hu Rt., a Ringier Kiadó Kft. és a Sanoma Budapest Rt. által a rendelkezésére bocsátott adatok alapján elmondta, hogy tavaly az első negyedévben ezek a cégek 224 millió forint valódi hirdetési bevételt értek el. Az úgynevezett net.net adatok ugyanis nem tartalmazzák egyebek mellett a barter-megállapodások értékét, az emelt díjas SMS-ekből származó bevételeket, illetve a konzultációs díjakat sem.

A négy tag tavaly azért hozta létre a klubot, s azért adja át havi rendszerességgel a hirdetési bevételeinek az adatait az elnöknek, hogy negyedévente konkrét számok alapján hozhassák nyilvánosságra az online reklámpiac alakulását. Az eseményen elhangzott, hogy a négy tag az online hirdetési piac bevételének kétharmadát-háromnegyedét mondhatja magáénak.

Az elmúlt évben a teljes magyarországi, valódi hirdetési piac 125-130 milliárd forintot tett ki, amiből az online cégek 1-1,5 százalékot mondhattak magukénak.

Levendel Ádám elmondta, hogy 2003 második felében jelentős növekedésének indult az online reklámpiac, ezért a klubtagokkal egyetértésben elképzelhetőnek tartotta, hogy 2004 egészére igaz lesz az átlagosan 50 százalékos növekedés. Hozzátette: a hagyományos reklámpiacokon az éves 7-8 százalékos növekedés jónak mondható. A becslések szerint az idén a 4 legnagyobb online szereplő reklámbevétele elérheti a 2 milliárd forintot, míg teljes piaci bevétel elérheti a 2,5-3 milliárd forintot. Az eseményen bejelentették, hogy a kezdeményezéshez csatlakozik a Házipatika.com és a Portfolio.com is.