A Motorola megháromszorozta profitját

MTI Sajtóadatbank, 2004. április 22. 10:01
A világ második számú mobiltelefon-gyártója, az amerikai Motorola kedden, tőzsdezárás után, 609 millió dolláros, részvényenként 25 centes adózott eredményt jelentett az első negyedévről az egy évvel korábbi 169 millió után. Egyszeri tételek nélkül részvényenként 18 cent volt ez az eredmény, az elemzők várta 7 cent helyett.

Az értékesítés 42 százalékkal 8,56 milliárd dollárra nőtt, messze meghaladva az elemzői várakozások 6,76 milliárd dolláros átlagát. A nagy növekedést a nagyszerű mobiltelefon-értékesítéssel magyarázták. Korábban a világelső Nokia is elismerte, hogy versenytársai piaci részarányt hódítanak el tőle az olcsóbb, egyszerűbb készülékek vevői körében.

A Motorola mobiltelefon-értékesítése 67 százalékkal 4,1 milliárd dollárra nőtt, az eladott készülékek száma 51 százalékkal 25,3 millióra gyarapodott, miközben a készülékek árát átlagosan 12 százalékkal emelték a tavalyi utolsó negyedhez képest és 16 százalékkal a tavalyi első negyedhez viszonyítva. Ebben a részlegben az üzemi eredmény 398 millió dollárra nőtt a tavalyi első negyedévi 114 millióról.

A második negyedévben a készülékértékesítés 60-80 százalékos növekedésére számítanak a társaságnál a tavalyi második negyedhez képest. A második negyedévben 8,2-8,6 milliárd dollár bevételt és részvényenként 14-18 cent adózott eredményt várnak, nem számolva a félvezető részleg elsődleges kibocsátásának hatását. A félvezetőrészleg eladásai 21 százalékkal 1,4 milliárd dollárra nőttek, ott az üzemi eredmény 107 millió dollár volt, a tavalyi első negyedévi 121 millió dolláros veszteség helyett.

Az eredmények láttán a Motorola szerda reggelig 20,25 dollárra drágult a tőzsdén kívüli nem hivatalos forgalomban a keddi, 16,22 dolláros New York-i záróról.