Új üzleti kezdeményezés a Microsoft-tól

forrás Prim Online, 2004. május 4. 16:17
A Microsoft Corporation ma olyan új üzleti kezdeményezést jelentett be, amelynek révén a Microsoft Üzleti Megoldásokat (Business Solutions) értékesítő partnerek világszerte tovább javíthatják ügyfeleik számára nyújtott szolgáltatásaikat. 2004. július 1-jétől a Microsoft 12 hónapot biztosít a Microsoft üzleti megoldásokat értékesítő partnerek számára, hogy áttérhessenek a Microsoft Partner Program (MSPP) nevű globális keretrendszerre. A Microsoft Üzleti Megoldási Kompetencia a kilencedik lesz a Microsoft Partner Program megoldási kompetenciáinak sorában. Az, hogy a Microsoft Üzleti megoldások beépülnek a Microsoft Partner Programba, mérföldkövet jelent a program fejlődésében.

Szintén július elsejétől új Megoldás Értékesítői Szerződést (Solution Provider Agreement - SPA) kínál fel a vállalat, egyidejűleg világviszonylatban konszolidálja Regionális Üzemeltetési Központjainak (Regional Operations Centers, ROC) hálózatát. Az MSPP keretében új előnyök és konstrukciók válnak elérhetővé a partnerek számára, akik megfelelő összeg ellenében, kellő mértékű technikai támogatáshoz, képzéshez és konzultációs szolgáltatáshoz juthatnak annak érdekében, hogy megfelelhessenek ügyfélkörük és vállalkozásuk sajátos követelményeinek. A júniusban bevezetendő új Microsoft Üzleti Megoldási Kompetencia révén a vállalatok jelezhetik potenciális ügyfeleiknek, hogy szakértői az ERP- és CRM-megoldásoknak. Az új kompetencia - a partnerprogram egész keretrendszerének részeként - az előnyök mellett újfajta szolgáltatási konstrukciót is biztosít.

A partner szükségleteitől és beruházásának mértékétől függően az új szolgáltatási konstrukció a következő előnyöket foglalja magában: nagy tapasztalatokkal rendelkező szakemberek által nyújtott technikai támogatás, a Microsoft Üzleti Megoldások oktatóprogram, továbbá a Consultant Resource Center használata, mely különböző eszközök, sablonok, módszertani és gyakorlati útmutatók segítségével támogatja a Microsoft Üzleti Megoldásainak értékesítését és bevezetését. A még nagyobb anyagi áldozatot vállaló partnerek a Microsoft számukra kijelölt mérnökétől fognak további támogatásban részesülni.

A Microsoft üzleti megoldásokat értékesítő partnerek számára alapvető változás, hogy az új modell keretében a programokban való részvétel, valamint a szolgáltatások és az előnyök külön lesznek választva a viszonteladói szerződési feltételektől. Az új Microsoft Üzleti Megoldás SPA szerződés az MSPP-n kívül is egységes feltételeket biztosít az egész világra vonatkozóan. A partnerek eldönthetik, hogy a jelenlegi viszonteladói szerződés feltételei szerint tevékenykednek-e tovább 2005 júliusáig, vagy megkötik a Megoldás Értékesítői Szerződést, annak 2004. júliusi bevezetése alkalmával.

Az SPA szerződés többek között a következő összetevőkből áll: A Microsoft Üzleti Megoldások olyan vállalatirányítási szoftvereinek és szolgáltatásainak terjesztése, amelyek nem kaphatók mennyiségi licencszerződés keretében, és amelyeket nem csak disztribútorok forgalmaznak; egységes szerződési feltételek az ügyfelekkel való üzletkötésre; tartós és kedvező árbevétel-szerzési lehetőségek; cím-odaítélési feltételek, amelyek megalapozzák az ügyfelek igényeinek maximális kielégítését.

A Microsoft a partnerek munkájának megkönnyítése érdekében összevonja, ezáltal hatékonyabbá teszi a Microsoft Üzleti Megoldásokhoz üzleti tevékenységeire vonatkozó kapcsolattartásra szolgáló szervezeti egységeit. Július 1-jei hatállyal a Microsoft három regionális üzemeltetési központban (Regional Operation Center, ROC) vonja össze disztribúciós tevékenységét. Az észak-amerikai és latin-amerikai partnerek tevékenységét az egyesült államokbeli Fargo városában működő ROC támogatja, az európai, közel-keleti és afrikai régiót a dublini ROC segíti, az ázsiai és óceániai térség partneri tevékenysége a Szingapúrban kialakított ROC hatáskörébe tartozik. A három ROC többek között a megrendelések kezelésével, a termékek leszállításával és terjesztésével, illetve követeléskezeléssel és -beszedéssel foglalkozik.

A Microsoft Üzleti Megoldásokat értékesítő partnereknek 12 hónap áll rendelkezésükre, hogy átgondolják az új program keretrendszerét és üzleti kezdeményezéseit, és csatlakozzanak azokhoz.