NHH: működik a Hírközlési Fogyasztói Jogok Képviselőjének Hivatala

Kovács Attila, 2004. május 10. 12:45
Az Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) május 10-én tartott sajtótájékoztatóján bemutatkozott a hatóság új jogintézményét vezető személy, Juhász Károly, a Hírközlési Fogyasztói Jogok Képviselője. A 36 éves szociológus szakember ezt megelőzően az Elender Rt. tanácsadójaként tevékenykedett. Pataki Dániel, az NHH elnöke az új jogintézményről elmondta, az két fő feladatot lát el az elektronikus hírközlési törvény szellemében: a fogyasztói panaszokat kezeli, "becsatornázza", illetve tájékoztat, információkat szolgáltat a fogyasztók felé.

Juhász Károly szerint az általa vezetett, jelenleg hat fős hivatal célja elsősorban nem jogalkalmazói, hanem piacformálási feladatok ellátása, az egyedi problémák csokorba szedése, a legjobb megoldás megkeresése. Ehhez és a preventív feladatok megoldásához, adatelemzéshez, kutatásokhoz külső erőforrásokat is igénybe kívánnak venni. Az első komoly bejelentést máris megkapták, ez a betárcsázós internettel, illetve modemekkel, a kéretlen nagy távolságú nemzetközi internet célú hívásokkal, és az annak megelőzését szolgáló nemzetközi híváskódolások kérési lehetőségével kapcsolatos. Tervei szerint nemsokára (megjelenési időpont meghatározása nélkül) a hazai mobiltelefon szolgáltatások összehasonlító díjtáblázatával is megjelenik az új hivatal. A postai panaszok bejelentése, kivizsgálása és lehetőség szerinti megoldása is ezentúl az NHH-ban Juhász Károlyhoz, illetve hivatalához tartozik. A Versenyhivatallal (GVH) és a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőséggel (FVF) is szoros a munkakapcsolat, a panaszok továbbítása, illetve onnan való fogadása is lehetséges - mondta Juhász Károly.

A Hírközlési Fogyasztói Jogok Képviselőjének Hivatala (HFJKH) közvetlenül elérhető telefonon, faxon és/vagy e-mail segítségével. Minden bejelentett panaszt kivizsgálnak és (kötelező határidő nélkül) írásban adnak választ. Az elérhetőségek: Telefon: 4577-141; Fax: 4577-105; Mail: hfjkh@nhh.hu