Havonta 150 ezer előfizetőt veszít a British Telecom

Milkovits Gábor, 2004. május 17. 21:05
A Sunday Times a BT belső dokumentumaira hivatkozva arról számolt be, hogy az Egyesült Királyságban piacvezető vezetékes telefontársaság havonta több mint 150 ezer előfizetője pártol át más szolgáltatókhoz.
A British Telecom sok ügyfelét a távközlési piac liberalizációját követően feltűnt versenytársak - például a Tesco, vagy a Tele2 - csábítják el, akik a BT vonalát használó előfizetőknek olcsóbb percdíjakat kínálnak. Eközben a BT legújabb reklámkampányának mottója éppen az, hogy a cég milyen sok előfizetője tér vissza hozzájuk, miután kiábrándult a konkurenciából. Ám míg büszkén hangoztatják, hogy a múlt hónapban 100 ezer ügyfél választotta ismét a British Telecom vezetékes szolgáltatását, az őket elhagyók számáról nem hajlandók adatokat elárulni. A közvélemény valószínűleg akkor lesz majd okosabb ez ügyben, amikor a cég nemsokára nyilvánosságra hozza legújabb pénzügyi mérlegét.

A BT szóvivője a hírt kommentálva nem tagadta, hogy vannak elpártolók, ám hozzátette, hogy számosan vannak azok is, akik ismét őket választják. A szigetországban zajló folyamat számunkra is tanulságos lehet, ha figyelembe vesszük, hogy már nálunk is kezdenek megjelenni a Matávnak konkurenciát jelentő szolgáltatók.