Több tízezer előfizetőt szerzett a TELE2

MTI Sajtóadatbank, 2004. július 7. 10:39
A vezetékes lakossági távközlési piacon szolgáltató TELE2 működésének elmúlt több mint két hónapjában több tízezer előfizetőt szerzett, s havi forgalma már millió percekben mérhető - mondta Laczkó Tóth Gergely, a társaság ügyvezető igazgatója kedden Budapesten sajtótájékoztatón.
A vezérigazgató konkrét számokat az anyavállalati előírásokra hivatkozva nem közölt, ám utalt arra, hogy előfizetőik száma még nem éri el a százezret. Példaként megemlítette, hogy a TELE2 cseh leányvállalat két és fél éve működik és ez idő alatt 300 ezer előfizetőt szerzett. Hozzátette: a nemzetközi tapasztalatok azt mutatják, hogy a TELE2 egy-egy országban 15-25 százalékos részesedésre tud szert tenni a vezetékes lakossági piacon.

A TELE2 hálózattal nem rendelkező távközlési szolgáltató, amely nagykereskedelmi áron vásárol szabad kapacitásokat az adott ország vezetékes cégeitől. A társaság nem épít ki és nem fektet be hálózatba, kiadásainak nagy részét az ügyfelek megszerzésére fordítja. A TELE2-t választó ügyfeleknek meg kell tartaniuk addigi előfizetésüket, és az alternatív szolgáltató szolgáltatását egy előhívó szám tárcsázásával vehetik igénybe. A TELE2 Magyarországon belföldi távolsági, illetve a mobilhálózatba irányuló, valamint nemzetközi hívásokat bonyolít le.

Laczkó Tóth Gergely elmondta, hogy az ügyfeleik a legtöbben 18 és 22 óra között telefonálnak. A hívások 63 százaléka belföldi távolsági, 28 százaléka mobilirányú, míg 9 százaléka nemzetközi relációjú. A vezérigazgató elmondta, hogy míg áprilisban egy előfizetőjük egy hívás alkalmával átlagosan hat percet telefonált, addig júniusban már csak 3,8-at. Hozzátette: a magyar átlag 3 perc.

Laczkó Tóth Gergely elmondta, hogy havonta duplázódik a forgalmuk. Kifejtette: a vezetékes piacokon további lehetőségeik vannak, mivel előfizetőik egy perc telefonálásért 0,3-46 százalékkal kevesebbet fizetnek, mint versenytársaik ügyfelei szolgáltatótól, díjcsomagtól, illetve hívásiránytól, illetve a hívás időpontjától függően. A vezérigazgató a több esetben jelentősnek mondható megtakarításokkal kapcsolatban elmondta, hogy ezt azért tudják elérni, mert nincs hálózati beruházási költségük, s a megtakarításokat visszaadják az előfizetőknek kedvezményként.

A nyolcfős cég vezérigazgatója úgy vélte, hogy nem várható gyors árcsökkenés a magyar piacon. Példaként Lengyelországot említette, ahol két év kellett ahhoz, hogy a mobilhálózatba irányuló hívások 12 százalékkal, míg a belföldi hívások ára 17 százalékkal mérséklődjön. A nemzetközi hívások esetében gyorsabb volt az árcsökkenés, mivel itt a díjak a felére estek.

Laczkó Tóth Gergely ügyfelei fizetési fegyelméről még nem tudott nyilatkozni, mivel az első számlákat ezen a héten küldi ki a társaság. A vezérigazgató úgy vélte, hogy az előfizetési díjak szabályozása nélkül nem várható a lakossági telefondíjak jelentős csökkenése. Aláhúzta: Magyarországon a vezetékes telefonálás költségének már mintegy fele az előfizetési díj.

Laczkó Tóth Gergely a piaci helyzettel kapcsolatban elmondta: ha Magyarországon egy előfizető a TELE2-t választja, akkor a társaságnak több szolgáltató esetében kétszerannyi adminisztrációs díjat kell kifizetnie, mint az Európai Unióban. Hozzátette: az Európai Unióban egy előfizetővel kapcsolatban 5,67 eurót kell fizetni adminisztrációs díj címén az új szolgáltatónak a régi számára. Magyarországon azonban ez az összeg 77-181 százalékkal nagyobb, attól függően, hogy melyik szolgáltató ügyfele választja a TELE2-t.