A Matsushita idén 20 százalékkal több Panasonic mobilt akar eladni

MTI Sajtóadatbank, 2004. július 22. 09:02
A Matsushita az idén 25 százalékkal 20 millióra kívánja növelni Panasonic márkájú mobiltelefon értékesítéseit a rohamosan bővülő orosz, brazil és indiai piac kiszolgálásával. A fejlődő piacok lendületes értékesítési eredménye ellentételezi a cég számára az Egyesült Államok piacán elszenvedett visszaesést. Az elmúlt pénzügyi évben a Matsushita 536 milliárd jen (4,9 milliárd dollár) bevételre tett szert mobiltelefon értékesítések után, ami összes értékesítési árbevételének hét százalékának felel meg.
A Matsushita komoly értékesítési sikereket vár projektor tévékészülékeitől is, amelyek mélységben egyharmaddal kisebbek mint a katódsugár csöves készülékek és tömegük úgy feleannyit nyom. Az Egyesült Államokban a háttér kivetítős készülékek nagy népszerűségnek örvendenek, mivel lényegesen olcsóbbak az LCD képernyős és a plazmaképernyős laptelevízióknál. A Matsushita jelenlegi 10 százalékos részesedését 2006-ig 15 százalékra kívánja növelni a háttér kivetítős televízió készülékek világpiacán. Az athéni olimpiai játékok kezdetéig 40 százalékos televízió értékesítés növekedésre számít a Matsushita a Japánon kívüli piacain.