Az on-line piac forgalma 65 százalékkal nőtt az első félévben

MTI Sajtóadatbank, 2004. július 22. 11:23
Az idén az első félévben az on-line piac 1 milliárd forintot meghaladó forgalmat bonyolított le, amely 65 százalékos növekedés a tavalyi év azonos időszakának 626 millió forintos forgalmához képest - közölte az Axelero Internet szerdán az MTI-vel.
Több on-line médium adatai szerint az idén a második negyedévben a forgalom 670 millió forint volt, a tavalyi év hasonló időszakának 381 millió forintos bevételével összehasonlítva ez 76 százalékos növekedés. Az on-line médiumok, az Axelero Internet által kiadott origo, az Index, a Ringier Online, és a Sanoma Online 2004 elején állapodtak meg abban, hogy az on-line hirdetési piacról - negyedéves rendszerességgel - nyilvánosságra hozzák összesített bevételi adataikat. Az első negyedéves adatok megjelenése óta a Házipatika.com és a Portfolio.hu is csatlakozott.

Az Axelero szerint az adatok alapján úgy tűnik, hogy az on-line hirdetések jelentős bevételt tudtak elvonni más hirdetési csatornáktól. Bár a teljes hirdetési piacból egyelőre csupán 2-3 százalék jut az on-line médiumokra, a fejlődési ütem alapján a közeljövőben többszörösére nőhet.

A közlemény szerint a 2004 első félévére jellemző fejlődés hátterében a természetes piaci növekedés mellett néhány kiemelkedő esemény áll: a Westel-T-Mobile brandváltással járó intenzív reklámkampány-sorozata, valamint a futball Európa Bajnokság, amely sok hirdetőt vonzott a világhálóra. E két összetevő az Axelero becslése szerint mintegy 10 százalékos többletbevételt hozott a piacnak 2004 második negyedévében.

Az on-line médiumok szakemberei az idei év egészére tett 35-40 százalékos on-line piaci növekedési előrejelzést 45-50 százalékra módosították. Az év második felében a hirdetések növekvő volumenéhez szintén rendhagyó események járulnak hozzá, mint például az augusztusban kezdődő athéni Nyári Olimpiai Játékok - áll a közleményben.

Az Axelero szerint az on-line médiumok népszerűsége nagyban függ az internetelérések számának növekedésétől és típusától. Az idei év első negyedévében a hazai internetezők 19 százaléka már ADSL kapcsolaton keresztül érte el a világhálót, további 15,5 százaléka pedig kábeles internet-hozzáférést használt. Egy év alatt, 2003 június 30. és 2004 június 30. között az otthoni ADSL előfizetések száma a teljes hazai piacon 42 ezerről 112 ezerre nőtt, ami csaknem 300 százalékos növekedés.