Az Olympusnak nagyon rossz lett az első negyedéve

MTI Sajtóadatbank, 2004. augusztus 3. 09:45
A digitális kamerák piacán dúló árharc elvitte a japán Olympus negyedévi profitját: a fotótechnikai nagyvállalat adózott eredménye 88 százalékkal esett folyó üzleti éve első, júniussal végződött negyedében a múlt év azonos időszakához mérve.
Az eredmény összege 9,54 millió dollárnak felelt meg, bő egymilliárd jen lett. A vállalat eladásai 5 százalékkal 147,3 milliárd jenre nőttek a fenti időszakban.

Az eladások növekedését a digitális fényképezőgépek biztosították: ezekből 11 millió darabot szállított le egy negyedév alatt az Olympus, majdnem másfélszer annyit mint a múlt év első negyedében. Japánban viszont már a digitális kamerák eladása is visszaesést jelez.