Tovább gyarapodott a távol-keleti PC piac

Milkovits Gábor, 2004. augusztus 13. 08:55
A Gartner piackutató cég felmérése szerint 2004 második negyedévében tovább emelkedett a személyi számítógépek forgalma a távol-keleti régióban.
A Gartner friss adatai szerint idén áprilistól június végéig 8,3 millió PC-t adtak el a térségben, ami az első negyedévhez képest 2,1, a tavalyi év azonos időszakával összehasonlítva pedig 16,5%-os növekedés. Az IDC július végén alacsonyabb, 7,8 milliós adatot közölt 2004. második negyedévére vonatkozóan.

A Gartner felméréséből az is kitűnik, hogy a teljes regionális forgalom 60 százalékáért felelős Kínában, Indiában és Thaiföldön a gyarapodás éves szinten elérte a 30%-ot. Ennek oka egyrészt az említett országok általános gazdasági fellendülése, másrészt pedig az, hogy itt egyes forgalmazóknak különféle programok segítségével a metropoliszokon kívül is sikerült komoly keresletet támasztaniuk a városi lakosság körében.

A térség vezető PC-gyártója a kínai Lenovo, amely a második negyedév során 870 ezer darab számítógépet forgalmazott a régióban, és ezzel a piac 10,5 %-át szerezte meg. Őket szorosan követi a Hewlett-Packard, 10,3 %-os részesedéssel.