Bővül a honlapokat auditáló cégek piaca

Szalay Dániel, 2004. augusztus 29. 22:30
Információink szerint ősztől új piaci szereplő jelenik meg az internethonlapok látogatottságát auditáló cégek táborában, melyet jelenleg a Medián által működtetett, a legnagyobb hazai portálokat is mérő Webaudit ural.
Értesüléseink szerint a "forgalommérés felsőfokon" szlogennel induló netTRAFFIC több mint egyéves fejlesztés után kerül a látogató közönség elé. A Prim Online úgy tudja, az oldal honlapok látogatottsági adatainak mérésével, archiválásával és megjelenítésével foglalkozik majd, csakúgy, mint a jelenlegi piacvezető Webaudit, és a két éve indult, a Tárki-csoport
és a Webinform közös vállalkozásaként működő AuditOnline. A netTRAFFIC-rendszer programozását és a működéséhez szükséges hardverelemeket, webszervereket, adatbázisszervereket az InternetMarket Kft. biztosítja.

A cégnél 2003 augusztusában kezdődött el egy olyan szoftverfejlesztés, mely honlapok pontos auditálásával kívánt foglalkozni. A fejlesztő elsődleges célkitűzése a látogatások, az oldalletöltések és a hivatkozások mérése egyszerre többfajta auditálási technika ötvözésével. A netTRAFFIC egyébként nem tesz különbséget profitorientált és nonprofit oldalak között, áraikat úgy kalkulálták, hogy "az ne terhelje az alacsony látogatottságú honlapok költségvetését sem".

A piacra betörni szándékozó netTRAFFIC-nak azzal a Medián Közvélemény- és Piackutató Intézettel kell felvennie a kesztyűt, mely elsőként kezdte meg a hazai website-ok látogatottságának hitelesített mérését, és a hazai piacon az internetes szakma által elismert és elfogadott forgalomauditáló szolgáltatássá vált. A Medián WebAudit mérése az auditált oldalak HTML-forráskódjába illesztett mérőkód alapján történik. A mért oldalak elejére az oldal tulajdonosa egy 1x1 pixel méretű képhivatkozást helyez el. Az oldal megjelenését, letöltési sebességét nem zavaró grafikus mérőpontok a Medián Webaudit szerveréről érkeznek.

A netTRAFFIC-nak ezenkívül egy másik "harcostárssal", az AuditOnline-nal is versenyeznie kell, ha piacvezető szerepre kíván törni.