Politikai vitafórummal csalogatja látogatóit az Amazon

Kiss Ádám Zoltán, 2004. szeptember 1. 19:01
A seattle-i központtal működő Amazon.com internetes kereskedőportál az évtizedek óta nem látott éles megosztottságot produkáló amerikai elnökválasztási kampányt próbálja kihasználni új vásárlók megszerzésére.
A szakértők szerint a 2004-es, Bush és Kerry összecsapásáról szóló kampány 30 éve nem látott vitát váltott ki az egyébként politikailag meglehetősen elkötelezetlen amerikai társadalomból, az Amazon pedig szeretné megragadni az egyébként passzív felhasználók figyelmét egy szabad vitafórum biztosításával. A vállalat korántsem légből kapott ötlet alapján szánta el magát a www.amazon.com/election2004 oldalon elérhető, az amerikai közélet szereplőinek véleményét közlő oldal elindítására. A cég már az elnökválasztási kampány korábbi szakaszában lehetővé tette adományok gyűjtését oldalain, és ennek következtében 14 jelölt több mint 300 ezer dollárt kapott az Amazon felhasználóitól. A most beindított oldalak alján természetesen az Amazon kereskedelmi ajánlatai találhatók, így a vállalat reméli, hogy a megnövekedett látogatottság egyben magasabb üzleti forgalmat is vonz.