A Nokia kivonul a csengőhangok piacáról

Milkovits Gábor, 2004. szeptember 20. 21:21
A Nokia bejelentette, hogy beszünteti a mobiltelefonos csengőhangok forgalmazását, miután Club Nokia weboldalának eladási mutatói alatta maradtak a várakozásoknak.
A mobilszolgáltatók valószínűleg üdvözölni fogják a lépést, mivel nem nagyon veszik jó néven, hogy más társaságok árusítsanak termékeket az ő előfizetőik számára. A Nokia egyébként nem hasított ki magának jelentős szeletet az éves szinten 1,5-3,5 milliárd dolláros forgalmat produkáló mobilcsengőhang-piacból, ám a cég állítása szerint ez nem is volt elsődleges céljuk. A vállalat képviselői elmondták, saját termékeikkel csupán azt szándékoztak illusztrálni, hogy milyen lehetőségek rejlenek új színes kijelzős, Java-képes telefonjaikban, ezáltal is növelve azok népszerűségét. A szolgáltatók ennek ellenére versenytársat láttak a Nokiában, így a lépés egyfajta feléjük tett gesztusként is értelmezhető, amit a jobb együttműködés érdekében tettek.

Ben Wood, a Gartner elemzője a Financial Timesnak nyilatkozva elmondta: a különféle mobiltelefonokhoz kapcsolódó szolgáltatások terén az erőviszonyok egyre inkább a szolgáltatók irányába tolódnak el, amit a Nokia mostani bejelentése is alátámasztani látszik. Mindeközben a Sony Ericsson egy éppen ezzel ellentétes lépésre szánta el magát – a cég a Financial Timesszal együttműködve közös mobiltelefonos hírszolgáltatást indít a készülékeit használó ügyfelek számára, 5 eurós havidíj ellenében.