A Motorola kiszáll az LCD-tv üzletből

Kiss Ádám Zoltán, 2004. október 11. 20:55
A tavalyi év egyik jellemző trendje volt, hogy sok vállalat beszállt az egyre ígéretesebb LCD-tv-k fejlesztésébe. Most a piac körvonalazódásával az első nagy szereplő, a Motorola úgy döntött, neki nem éri meg a fejlesztés.
A Motorola a Moxell Technology-val lépett szövetségre Motorola márkanév alatt az üzletekbe kerülő készülékek fejlesztésére, az elsődleges piac Észak-Amerika és Kína lett volna. A két terület mellett elsősorban az szólt, hogy a Motorola márkanév mindkét földrajzi egységben jól ismert és kedvelt fogalom, így megalapozhatta volna az értékesítéseket. A bejelentés annyiban meglepetés, hogy a modelleket ez év közepén hozták volna forgalomba, és 15 különböző készüléket, melyek a 13 inchestől a 47 inches óriásképernyős tv-kig terjedtek, már be is mutattak a januári CES vásáron. A hivatalos indoklás szerint az üzletpolitikai különbözőségek vezettek a terv felfüggesztéséhez.

Az elemzők szerint az LCD-tv-k vitathatatlanul a jövő nagy üzletét hordozzák magukban, különösen a digitális adások terjedésével, melyek megjelenítésére a hagyományos készülékek sem elektronikájuk, sem 400x600-as felbontásuk miatt nem alkalmasak. A kérdés csupán az, hogy ez a bombaüzlet mikor indul be. A piacon sokan próbálkoznak ismert márkanevükkel a kedvező pozíció korai bebiztosítása érdekében, mint a Westinghouse, vagy a Polaroid, de jelenleg az értékesítések még messze alulmúlják a várakozásokat. A kritikus tömeg elérésének kitolódása pedig nem kedvez egyes piaci szereplőknek, mint a Motorolának, mely szerkezetátalakításon megy át, megválik chip-részlegétől, és a Sun Microsystems-től érkezett új vezérigazgatója, Ed Zander nagyarányú elbocsátásokat jelentett be.