Tovább növelte előnyét a Dell a PC piacon

Milkovits Gábor, 2004. október 19. 19:12
Az IDC és a Gartner felmérése egyaránt azt mutatja, hogy a PC-k terén piacvezető Dell az idei harmadik negyedévben világszerte tovább növelte előnyét versenytársai, elsősorban a második Hewlett-Packard előtt.
Mindkét felmérés azt mutatja, hogy a Dell éves szinten 20% fölötti növekedést produkált. Az IDC szerint 44,2 millió PC-t értékesítettek világszerte a vizsgált időszakban, ami 11,9%-os növekedést jelent a tavalyi harmadik negyedévhez viszonyítva. Ezen belül a Dell piaci részesedése 16,9%-ról 18,2%-ra nőtt, míg a legnagyobb versenytárs HP-é 0,4 százalékponttal 16,2%-ra esett vissza. A piackutató cég szerint a Dell eredményességének hátterében más tényezők mellett a sikeres direkt értékesítés áll.

A némileg eltérő módszerekkel dolgozó Gartner előzetes becsléseken alapuló mérései szerint a PC szektor globális eladásai 46,9 millióra rúgtak az idei harmadik negyedévben, ami az általuk tavaly rögzített adatokhoz képest 9,7%-os növekedést jelent. Míg az IDC szerint az ágazat összforgalma 0,5%-kal felülmúlta a várakozásokat, addig a Gartner kimutatása alapján a forgalom csekély mértékben alatta maradt az előzetesen kalkuláltnak, elsősorban az amerikai kereslet megtorpanása miatt. További fontos különbség a két cég eredményei között, hogy a Gartner szerint nem gyengültek a HP pozíciói, hanem sikerült megőriznie azokat az erősödő verseny közepette is. A két piackutató azonos sorrendet állított fel az öt legnagyobb forgalmat bonyolító gyártó között - eszerint a piacvezető Dell után a HP a második, őket követi az IBM, a Fujitsu-Siemens és a Toshiba. Az IDC és a Gartner egyaránt az asztali számítógépeket, a noteszgépeket és az x86-os szervereket érti PC alatt.