II. Avaya Államigazgatás Fórum: Tudástranszfer az államigazgatásba

forrás Prim Online, 2004. október 21. 12:04
Az amerikai Avaya magyarországi leányvállalata, továbbá a Műszertechnika Rendszerház Kft. és a KFKI Csoporthoz tartozó LNX Hálózatintegrációs Rt. második alkalommal szervezett fórumán a központosított közbeszerzési rendszer infokommunikációs területéről volt szó.
A Miniszterelnöki Hivatal Központi Szolgáltatások Főigazgatósága által koordinált központosított közbeszerzés jelentős segítséget nyújt ahhoz, hogy a piacgazdaságban kipróbált technológiák minél hamarabb honosításra kerülhessenek az államigazgatási szektorban. Ennek a tudásátadásnak fontos színtere az immár évente megrendezésre kerülő fórum, ahol most nemcsak az új irányelvekről, keretekről volt szó, hanem a költségtakarékos működés, a szolgáltató állam kialakításának és a távmunka állami intézményekben történő elterjesztésének lehetőségeiről cseréltek tapasztalatot szakértők bevonásával informatikai- és ügyfélszolgálati vezetők.

Ahogy egy résztvevő elmondta, nagyon sok cég kereskedője áll sorban az intézmények folyosóin, de semmi mást nem tesznek, mint termékismertetést tartanak, holott inkább éppen a tudás átadásának ilyen kezdeményezéseire van szüksége az informatikai vezetőknek, beszerzőknek. Nagyon jelentős költségcsökkentési megoldásokat mutattak be az előadók, különösen az IP technológia térnyerésének szükségességére hívták fel a figyelmet.

Az IP telefónia aránya - a költségcsökkentési lehetőségek és az elérhető új szolgáltatások miatt - jelentősen növekszik a versenyszférában, és ennek egyre nagyobb teret kellene szereznie a költségvetési intézményeknél is - hangoztatta Kirsch Attila, az Avaya Magyarország Kft. államigazgatási területért felelős értékesítési menedzsere. Ennek eredménye az olcsóbb államra való törekvés igényének kielégítése lesz. Jelentősen mérsékelhető két telephely kommunikációs forgalmának költsége, egységesen kezelhető a teljes informatikai hálózat, lefaraghatóak az üzemeltetés adminisztrációs ráfordításai, gyorsabban vezethetőek be az új alkalmazások, könnyebben kezelhetők az épületen belüli költözések, átalakítások. Az IP telefóniához szükséges technológia évek óta készen áll, azonban az intézmények hálózatának alkalmasnak kell lennie az új technológia fogadására.

Az új módszerek - telefon, fax, e-mail egységes kezelésére képes contact centerek, titkosított IP adatátvitel, megbízható hálózatmenedzsment, mobil híváskezelés stb. - a mostanság oly sokszor hangoztatott szolgáltató állam létrehozására is választ adnak. Ez nem csak technológiai, hanem emberi erőforrás, szervezeti és folyamatszervezési paradigmaváltást is indukál. Az állam akkor tud hatékonyan működni, ha úgy tekintenek rá, mint egy nagyvállalatra, amelynek tízmillió ügyfele és több ezer telephelye van.

A kormányzat másik törekvése a távmunka elterjesztése, amelynek azonban az állami intézményekben, vállalatokban való alkalmazása nyújtana költségmegtakarítási lehetőségeket - épp az állam számára. Az Avaya alapító tagja a nemrég megalakult távmunka-szövetségnek. Az eddig nem látott munkaerő bevonása a munkanélküliséggel sújtott városokban - biztonságos VPN megoldásokkal - legalább alkalmi dömpingmunkára - például az adóbevallási időszakban információs szolgáltatás nyújtására - lenne használható.