Októberben: Notes 5.0 magyarul

, 1999. október 1. 21:54
A környező országokból közel kétszáz kelet-európai partnerét hívta régióértekezletre szeptember közepén a Lotus. Negyedik alkalommal tartottak hasonló találkozót, ezúttal 13 ország képviselői vettek részt a kétnapos rendezvényen, ahol a piacépítéssel kapcsolatos és technikai információkat adtak át a térségben működő partnereiknek.
Bruno Segers, a Lotus térségünkért is felelő igazgatója a dealertalálkozót követő háttérbeszélgetésen a Lotus és az IBM közötti házasságig visszanyúló összefoglalójában elmondta: ma már egyértelműen látszik, hogy a négy évvel ezelőtti akvizíciónál két olyan cég talált egymásra, amely már akkor is világosan látta az interneten keresztüli elektronikus információcsere, tudásmegosztás és üzleti szolgáltatások jövőjét, csakhogy egyikük a hardver-, másikuk a szoftveroldalról közelítette meg a célt. Általános vélemény, hogy a Lotust a cég kultúrája és az e-platform fontosságának korai felismerése miatt vásárolta meg az IBM - így az összeolvadás olyan kölcsönös előnyökkel járt, amelyek mindkét céget a korábbinál jobb pozícióba juttattak.

A világ vezető szolgáltatói a Notes-platformot alkalmazzák, ennek köszönhető, hogy a Lotus ma 55 millió felhasználót számlálhat. A regionális igazgató kiemelte, hogy az üzletemberek ma már nem technológiát vásárolnak, hanem olyan komplett alkalmazásokat, amelyeknél különlegesen fontos az alkalmazott programok egymással való kompatibilitása, s a Notes egyik kiemelkedő előnye éppen az, hogy minden tekintetben együttműködik a piacon lévő többi alkalmazással.

A jövőben bővíteni kívánják az e-suite-hoz kapcsolódó alkalmazások fejlesztését, és ha az új alkalmazások száma elegendően nagy lesz, akkor az eddiginél is erősebben tudnak majd ringbe szállni a konkurens termékekkel szemben. Az úgynevezett "tudásmegosztással" egy olyan új platformot kínáltak fel, amelyet ma már sokan utánoznak, sőt egyes szoftverházak úgy tüntetik fel ezt a megközelítést, mintha saját műhelyeikben fejlesztették volna ki. Nem véletlen, hogy Bill Gates az Office 2000 legnagyobb versenytársaként említette a Notest, és ma már a Microsoft is azt állítja, hogy a tudásbázis megosztható.

Bruno Segers érdekes válasszal szolgált arra a kérdésre, hogy marketingszempontból nem okoz-e gondot, hogy a Lotust "egytermékes" cégként tartja nyilván a világ. A Lotus inkább pozitívumnak tartja ezt a jellemzést, hiszen azt igazolja, hogy az irodai alkalmazásoktól kezdve az elektronikus kereskedelemig terjedő szoftvercsalád minden tagját egy átgondolt logika részeként értékelik a felhasználók. A Notes-platform egységes egészként költözött be alkalmazóinak fogalomtárába, így joggal keresnek minden célfeladat megoldásához Lotus-terméket, a Lotus filozófiája tehát mára ugyanolyan fontosságot kapott, mint a Microsofté vagy az Oracle-é.

Bruno Segers egyetértett azzal a megállapítással, hogy a kelet-európai régióban különösen fontos szerepet játszik a szoftverek elterjedésében a lokalizáció. A helyi nyelvek alkalmazása ma már nem jelenthet korlátot, hiszen a felhasználók a térség legtöbb országában anyanyelvükön használhatják a cég meghatározó szoftvereit. Az igazgató egyúttal megerősítette, hogy a Notes októberben megjelenő 5.0-s verziója tartalmazza a magyar nyelvű fordítást is, és a termékhez novembertől lehet hozzájutni Magyarországon.