Cisco Navigátor vándordíj az Erzsébetvárosi Önkormányzatnak

forrás Prim Online, 2004. december 2. 18:40
A Navigátor vándordíjat a hetedik Cisco Expo alkalmával tartott díjátadáson az Erzsébetvárosi Önkormányzat vehette át az elismerést az új székházban megvalósított IP telefónia fejlesztésért.
A Cisco Systems a 2002. novemberében alapított Navigátor vándordíjjal azoknak az ügyfeleknek a tevékenységét ismeri el, amelyek az innovációban rejlő lehetőségeket egyesítik a hatékonysági és gazdaságossági szempontokkal. A Raiffeisen Bank, a KSH, az OTP Bank és a Mol után a hetedik Cisco Expo alkalmával tartott díjátadáson az Erzsébetvárosi Önkormányzat vehette át az elismerést az új székházban megvalósított IP telefónia fejlesztésért. A projekttervezést, implementációt és a rendszerintegrációs tevékenységet az LNX Hálózatintegrációs Rt., a Cisco Systems Gold minősítésű partnere végezte.

A Cisco által kínált technológiai megoldás egyik legfőbb előnye, hogy a végponttól végpontig terjedő IP-alapú infrastruktúra telepítésével nincs szükség külön hang- és adathálózat kiépítésére, hiszen a hangkommunikáció is az IP alapú hálózaton történik. Az egységes, konvergens hálózat az üzemeltetési és karbantartási költségek terén jelentős megtakarítást eredményez.

Az új irodaházba a kerületi önkormányzat mintegy 130 munkatársa költözik. Ők az IP telefónia nyújtotta értéknövelt szolgáltatások mellett élvezhetik a 100 Mbps sebességű helyi hálózat előnyeit is. Az erzsébetvárosi önkormányzat jelenlegi és új székházát VoIP hálózat köti össze, így a telefonhívások a belső hálózaton bonyolíthatók le. Az irodákban telepítésre kerülő IP telefonok "extension mobility" funkciójának köszönhetően az önkormányzat munkatársai - jelszavuk megadásával - bármely készülékről bejelentkezhetnek a hálózatba, és azt saját mellékükként használhatják, beleértve saját beállításaikat is.

A további fejlesztések részeként az önkormányzat - az elektronikus kerület program keretében - tervezi egy IP alapú telefonos ügyfélszolgálati központ létrehozását, amelyhez a most kiépítésre kerülő IP telefónia rendszer kínálja az alapot. A Cisco IP telefónia lehetőséget teremt a későbbi intelligens ügyfélkapcsolati megoldások, a valós idejű web-együttműködés, valamint az e-mailes alkalmazások hatékony használatára. Segítségével az ügyfélszolgálati munkatársak azonnali választ adhatnak az ügyfelek érdeklődésére, a bonyolultabb kérdéseket pedig egyszerűen továbbíthatják az illetékesekhez.