Az Intel a platformok alapján szervezi át a vállalatot

forrás Prim Online, 2005. január 17. 19:03
Az Intel ma egy sor átszervezést jelentett be legfontosabb termékcsoportjaiban, elsősorban a vállalat stratégiájának megfelelően; az átfogó technológiai platformok fejlesztésének támogatása érdekében.
Két újabb szervezetet is létrehoztak, melyek célja elsősorban az Intel-alapú technológiák iránti, digitális egészségügy terén, illetve az Intel világszerte található disztribúciós csatornáiban növekvő lehetőségek kihasználása. Emellett a vállalat bejelentette, hogy Jason Chen, az Intel alelnöke, illetve a kereskedelemért és marketingért felelős igazgatója január végén távozik az Inteltől, családi okok miatt.

Az Intel először 2003-ban biztosította a felhasználók számára az átfogó technológiai elemeket (mikroprocesszorok, lapkakészletek, kommunikációs chipek, alapvető szoftverképességek és egyéb eszközök, melyek platformként működve fejlesztik a technológia felhasználási módját) tartalmazó „készletet”, az Intel Centrino mobil technológia által. A mai bejelentés teljes mértékben megfelel az Intel szervezeti felépítésének, amely szerint három csoportot hoznak létre, a vállalat által nyújtott platformok továbbfejlesztésére, a mobilitás, a digitális vállalat és a digitális otthon terén. A platformra alapuló szervezeti struktúra tükrözi a manapság tapasztalható számítástechnikai és kommunikáció konvergenciát.

Az új üzleti részlegek, melyek Otellini-nek, illetve a vezérigazgató Craig Barrett-nek jelentenek, a követezők lesznek:


- A Mobilitási Csoport, melyet Sean Maloney (48), illetve Dadi Perlmutter (51) vezet majd. A részleg platformokat fejleszt majd notebookok és kézi számítástechnikai, illetve kommunikációs eszközök számára. Céljuk, hogy az egyre inkább terjedő, különböző mobil eszközök egyszerűbben és hatékonyabban működhessenek együtt.

- A Digitális Vállalati Csoport, mely vezetői Pat Gelsinger (43), illetve Abhi Talwalker (40) lesznek. A részleg számítástechnikai és kommunikációs infrastrukturális platformokat fejleszt majd, az üzleti életben használatos végponttól-végpontig terjedő megoldásokhoz.

- A Digitális Otthon Csoport, Don MacDonald-dal (42) az élen, olyan számítástechnikai és kommunikációs platformokat dolgoz majd ki, melyeket a felhasználók az egyre inkább teret nyerő Digitális Otthonokban hasznosíthatnak, a nappaliban használatos szórakoztató alkalmazásokra és szórakoztatóelektronikai eszközökre fókuszálva.

- A Digitális Egészségügyi Csoport (vezetője Louis Burns, 47) olyan termékeket dolgoz ki, illetve üzleti lehetőségeket keres az Intel architektúra-termékei számára, elsősorban az egészségügyi felmérések, diagnosztika, termelékenység, illetve a személyes egészségügy terén.

- A Csatorna Termékek Csoportját Bill Siu (53) vezeti majd. A részleg terjeszkedési lehetőségeket keres az Intel számára a globális piacokon, elsősorban az Intel termékek fejlesztésére, illetve eladására koncentrálva, a helyi piacok egyedi igényeinek megfelelően.

Justin Rattner (56) az Intel Corporate Technology Csoportját felügyeli majd, míg Gelsinger helyettesét ki nem nevezik.

Anand Chandrasekher (41) az értékesítésért és marketingért felelős igazgatóvá lett kinevezve, Chen-t felváltva. Emellett Chandrasekher Eric Kim-mel (50) – a értékesítésért és marketingért felelős alelnökkel - közösen vezeti majd a csoportot.

A jelentési struktúrák, illetve pozíciók az Intel szervezeteinél (a vállalat Technológiai és Gyártási csoportjánál) változatlanok maradnak.