A 3M Hungária az update software CRM-rendszerét választotta

forrás Prim Online, 2005. január 26. 14:01
Hosszas előkészületek után a 3M Hungária Kft. sikeresen vezette be az update software CRM-szoftverét és ezzel az átalakítással megtette az első lépést, ahhoz hogy ügyfélközpontú szervezetté váljon. A cég a már jól bevált Six Sigma módszer segítségével elemezte és értékelte üzleti folyamatait, hogy megtegye a változtatáshoz szükséges lépéseket.
A 3M Hungária Kft., a 3M értékesítéssel foglalkozó hazai irodája 1991-ben vált függetlenné, jelenleg sales- és marketing tevékenységet folytat. A 3M központja Minnesota államban, St. Paulban található. A cég 1960 óta aktív résztvevője a magyar piacnak. A saját területén a legnagyobb gyártóbázisúnak számító vállalat igen sokoldalúan fejlődött a különböző technológiák terén az elmúlt száz évben. A 3M körülbelül 67 000 szakembert foglalkoztat a világ 60 országában, és 50 000 különböző terméket gyárt és értékesít. A cég többféle üzleti tevékenységet folytat, például a védelem, a biztonság, a fogyasztói- és irodai termékek, a telekommunikáció, az elektrotechnika, az elektronikai felszerelések és orvosi cikkek terén. A 3M-hez köthetők a következő ismert háztartási márkanevek: a Scotch, a Post-it, a Littmann, a Scotch-Brite, a Thinsulate, a Scotchlite és a Scotchprint.

A cég a legjobb CRM-szoftver kiválasztásakor három terméket vizsgált meg: egy amerikai szoftvert, egy Törökországban a 3M által fejlesztett megoldást, és az update software marketing.manager nevű CRM-rendszert. A cég olyan forgalmazót keresett, aki már bizonyított Magyarországon és a megfelelő szakembereket is biztosítani tudja a vállalatnak. Az is fontos szempont volt, hogy egy olyan rugalmas megoldást találjanak, ami könnyedén alakítható a cég speciális igényeihez. Ezért esett a választás a marketing.manager nevű CRM-megoldásra, amely igen ígéretesnek bizonyult a Six Sigma vizsgálatok alkalmával.

A CRM rendszer bevezetése 2004. januárjában kezdődött. A felhasználók végigkísérhették a rendszer tesztelésének fázisait, azért, hogy később egy felhasználóbarát és a valódi követelményeket kiszolgáló konfigurációt használhassanak. A különböző üzleti egységek, a pénzügyi, IT és HR szektorok vezetőit, valamint a 3M Hungária vezérigazgatóját is bevonták a munkálatokba az elemzők. A közösen tesztelt rendszert elfogadták, és további tesztelésnek vetették alá a vállalat egyik részlegében. A belső tesztelést követően további tárgyalások következtek a felhasználói közösségekkel.

A rendszer használatával kapcsolatban a tesztperiódus végén kaptak eligazítást a dolgozók. Az összes 3M alkalmazott részt vett egy alapfokú tréningen, még azok is, akik nem dolgoznak közvetlenül a szoftverrel. Ezzel mindenki betekintést nyert a program lehetőségeibe és működésébe. Az értékesítés és marketing területen dolgozók kiscsoportos képzésekben vehettek részt.

Alig hat hónappal a tesztmunkálatok megkezdése után, 2004. júniusában a marketing.manager nevű CRM-rendszer már élesben működhetett. Az üzembe helyezés gyorsasága nemcsak a marketing.manager rendszer rugalmasságán és cég-specifikusságán múlt, hanem azon is, hogy mindenki közreműködött a beüzemelésében.

A 3M Hungária számára az első és legfontosabb előnye a megoldásnak, hogy az addig szerteágazó, több tucat vásárlói adatbázist egyetlen könnyen áttekinthető és hozzáférhető rendszerbe integrálja. Két hónappal a CRM rendszer beindítása után az adatbázis már több mint 20 000 cég információit tárolta. Ráadásul két másik fontos területen is segítséget nyújt az új szoftver: az „elveszett” hívásokról és az „elfeledett” értékesítési lehetőségekről is tárolja az információt. Mivel az egyes egységek egymással közös adatbázisban dolgoznak, ezért a rendszer hatékony együttműködést biztosít.