A KPMG készíti el az NHH szélessávú stratégiáját

MTI Sajtóadatbank, 2005. január 31. 08:50
A KPMG készíti el az Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) szélessávú elektronikus hírközlési stratégiáját, és annak akciótervét - derül ki a Közbeszerzési Értesítőből. Az NHH által kiírt, hirdetmény közzétételével indult tárgyalásos eljárást, nettó 19,5 millió forintért készíti el a nyertes.
A tenderre a győztesen kívül pályázott az Infrapont Gazdasági Tanácsadó Kft., nettó 19,8 milliós ajánlatával. Márton György, az NHH szóvivője az MTI-nek korábban elmondta: a jelentkező feladata a szélessávú elektronikus kommunikációval kapcsolatos szabályozási és piacfelügyeleti helyzetkép összeállítása a magyar és a kiválasztott országok gyakorlata alapján.

A sikeres pályázónak meg kell határoznia a szabályozás célállapotát, figyelembe véve a digitális konvergencia előretörését, a minisztériumok és az önkormányzatok szempontjait. A tanulmányban ki kell dolgozni a stratégia alternatíváit, és azok hatáselemzését, valamint monitoringjának tervezését. A győztes pályázónak a szerződéskötéstől számított 8 hónapon belül kell elvégezni a feladatot.

Márton György kiemelte: a múlt év január elseje óta működő hatóság szabályozási tevékenységének egyik fő célja az átfogó nemzeti fejlesztési programok megvalósulásának támogatása a szabályozás eszközeivel. Az egyik ilyen, az ország jövője szempontjából kiemelt jelentőségű program a szélessávú elektronikus kommunikáció elterjesztése, ami eszköze annak, hogy egyebek mellett működőképes eKormányzati, eÖnkormányzati megoldások születhessenek, illetve, hogy az elektronikus ügyintézés elterjedhessen.

A szóvivő utalt arra, hogy az Informatikai és Hírközlési Minisztérium 2004 áprilisában elkészítette a Nemzeti Szélessávú Stratégiát, amely számos hazai és nemzetközi előzményre épít, beleértve az eEurope programot, és a Magyar Információs Társadalom Stratégiát.