Az első EU-s tanúsítvánnyal ellátott beszerzési alkalmazásegyüttes az Oracle-től

forrás Prim Online, 2005. február 17. 12:34
Az Oracle a világ első vállalati szoftverszállítója, amelynek az uniós pályázati eljárások elektronikus dokumentumainak küldésére alkalmas szoftverét az Európai Unió Kiadványirodája hivatalosan bevizsgálta és tanúsította. Az Oracle Advanced Procurement alkalmazásegyüttes részét képező Oracle Sourcing legújabb verziója az első és egyetlen szoftver, amellyel a szervezetek teljes mértékben képesek megfelelni a 92/50, 93/36, 93/37 és 97/52 EK irányelvben meghatározott EU pályázati eljárás követelményeinek. Ennek megfelelően az Oracle Advanced Procurement az ID001 eSender-azonosítószámot kapta.
Az Oracle a tanúsítást az EU múlt hónapban napvilágot látott cselekvési tervének megjelenését követően kapta meg. A tervben az EU rámutat, hogy miért tanácsos a tagállamoknak még a 2006. január 31-i határidő előtt átállniuk az elektronikus pályáztatásra. A terv javasolja, hogy a tagállamok térjenek át a papír alapú dokumentációról az elektronikus formára, és rámutat, hogy a korszerűbb beszerzési eljárásokkal a kormányzatok „akár 5%-al mérsékelhetik kiadásaikat, és 50–80%-kal csökkenthetik a vevők és szállítók tranzakciós költségeit”.

Az Oracle Advanced Procurement szoftvernek már „kész piaca” van az állami és a magánszektorban, ugyanis a tagállamok kormányzatait és egyes magánvállalatait – például a közműveket, közlekedési és távközlési vállalatokat – már jelenleg is törvény kötelezi az EU pályázati eljárásának alkalmazására.

Az Oracle Advanced Procurement alkalmazásegyüttes átfogja a teljes pályázati ciklust, a tendereztetéstől a számlázásig, a fizetésig és azon túl is. Emellett nyilvántartja a múltbeli beszerzéseket és a felhasználást is. Az igénylések összevonhatók a különböző szervezeti egységek vagy akár több szervezet szintjén, s ezáltal kihasználhatók a nagyobb mennyiségi kedvezmények.

A szoftver egyik fő szolgáltatása az értesítések közzététele. Ennek az a lényege, hogy a tenderrel kapcsolatos értesítések (ajánlattételi felhívások, szerződés odaítéléséről szóló hirdetmények stb.) elektronikusan küldhetők át az Európai Közösségek Hivatalos Lapjának, s ezzel jelentős idő, munka és pénz takarítható meg. Az Oracle Advanced Procurement felhasználói számítógépről közvetlenül érik el a közös közbeszerzési szójegyzék (CPV) keresőkódjait, amivel időt takaríthatnak meg és hibaforrásokat küszöbölhetnek ki.

Az Oracle Advanced Procurement segítségével a beszerzők több szállítót versenyeztethetnek, így több megtakarítási lehetőségből választva még kedvezőbb árakat érhetnek el. Az online együttműködés keretében a több résztvevős eljárások szereplői sokkal könnyebben cserélhetik ki információkat, bonyolíthatják le a versenytárgyalási eljárásokat és juthatnak el a szerződéskötésig. A beszerzők, szakértők és szállítók online úton gyorsabban és kevesebb hibalehetőséggel közölhetik egymással információikat. Az alkalmazásegyüttes látványosan csökkenti a beszerzések átfutási idejét, és emellett teljes körűen visszakövethetővé teszi a szállítók kötelezettségvállalásait. Az Oracle Advanced Procurement felhasználói az uniós irányelvek előírásainak betartása mellett új megtakarításokat realizálhatnak.

A versenytárgyalási projektcsapatok tagjai egyidejűleg foglalkozhatnak a különböző anyagokkal és részfeladatokkal, függetlenül attól, hogy hol dolgoznak. Az Oracle Advanced Procurement messzemenően biztosítja a folyamatok auditálhatóságát és visszakövethetőségét, például elektronikus aláírásokkal, a szállítók önkiszolgáló regisztrálásával, az elektronikus ajánlatbontással, a tenderanyagok újrahasznosíthatóságával, a tenderezési eljárás összes résztvevőjének valós idejű monitorozásával, valamint a szervezet minden pályázati tevékenységének teljes körű áttekintésével.