Az Apple megrövidítette a vásárlókat?

Kiss Ádám Zoltán, 2005. február 22. 11:39
Az Apple gépek kereskedelmével foglalkozó viszonteladók egy csoportja pert indított a gyártó ellen a homályos garancia-feltételek, a nem elegendő információ, és etikátlan piaci gyakorlat miatt.
A kerekedők szerint az Apple odáig is elment, hogy régebbi termékeket újként csomagolva próbált értékesíteni. A pert indító csoport kijelentette, hogy bizalmas kereskedelmi információikat arra használta fel a vállalat, hogy saját boltjait felfuttassa, és kiszorítsa a független kereskedőket. Szintén felróják az Apple-nek, hogy saját boltjai ellátását mindig előtérbe helyezte, így a keresett és hasznot hozó termékek ott mindig előbb, és nagyobb számban voltak elérhetők, a hiánycikkek is ott jelentek meg a szállítmányok megérkezése után. A vádak között szerepel, hogy a Mac gépek gyártója a garanciát nem hosszabbította meg a javítás idejével, ezzel megrövidítve a vásárlókat.

Nem ez az első eset, hogy az Apple-t saját kereskedői perelik ,már folyik egy ilyen ügy, melyet egy másik csoport a MACadam tulajdonosa, Tom Santos, és az Elite Computers and Software főnöke, Thomas Armes vezet. Ők a számítógépgyártó akcióit kifogásolják, melyek előnyös helyzetbe hozzák saját boltjait, szintén csak kiszorítva a viszonteladókat. Az Apple Computer még nem reagált a most indított perre, - írja a Cnet.