MINOR fejlesztésű elektronikus ügyintézés a Főpolgármesteri Hivatalnál

forrás Prim Online, 2005. március 8. 10:37
Nagymértékben növekedett a Főpolgármesteri Hivatal (FPH) ügyfélszolgálatának hatékonysága a vezető hazai rendszerintegrátor, a MINOR Rendszerház Rt. saját fejlesztésű elektronikus ügyfélszolgálati rendszerének segítségével. A fejlesztések révén a hivatalban egyebek mellett létrejött az Elektronikus Ügyfélszolgálati Iroda, valamint korszerűsödött az önkormányzati segélyek kifizetését megkönnyítő elektronikus segélyező rendszer.
Az elmúlt évben a Fővárosi Önkormányzat pályázatot írt ki ügyfélszolgálatának és a különböző ügyosztályok munkájának összehangolására. A nyílt közbeszerzési eljárásban benyújtott ajánlatának szakmai megalapozottsága, fejlesztési erőforrásai, referenciái és kedvező árajánlata miatt a MINOR Rendszerház Rt. nyerte el a megbízást. A MINOR egyébirányt fél évtizedes fejlesztési tapasztalatából építkezve az elmúlt évben létrehozta komplex elektronikus önkormányzati megoldását, amely elsősorban a belső hivatali ügyintézést, dokumentumkezelést és a képviselőtestületi munkát támogatja, és teszi hatékonyabbá.

A FPH-nál végzett projekt tavaly nyáron indult, és 2004. december 30-ig, a hivatalos átadásig tartott. Ez idő alatt elkészült a hivatal központi telefonos ügyfélszolgálatát támogató EÜSzI (Elektronikus Ügyfélszolgálati Iroda) megoldás, amely tudásbázis alapú, működésében helpdesk-szerű rendszer. Ennek működése hasonló, mint egy call centeré: a betelefonálók szóbeli segítséget kapnak az ügyfélszolgálati munkatárstól (az ügyintézés módjáról, helyéről, a központi ügyfélszolgálaton indított ügyek állásáról), aki a rendszerben találja meg a kérdéskörök szerinti - korábban az egyes ügyosztályok segítségével megadott - válaszokat.

A MINOR mindezek mellett elkészítette az Elektronikus Hajléktalan Segélyező Rendszert (EHS) is, amely egységesíti a hajléktalanok rendszeres szociális segélyezésének, az időskorúak járadékának és az átmeneti segélyezésnek a rendszerét és a segélyezettek nyilvántartását. A rendszer egységes felületen teszi lehetővé az adatok kezelését, keresését, ezzel elősegítve a segélyek még gyorsabb kifizetését.

Jelenleg a MINOR több vidéki önkormányzatnál dolgozik a fentiekhez hasonló projekteken, ahol kihívásként kellett szembenéznie a korábban csak papír alapon működő nyilvántartásokkal, ügyintézési módokkal.