Datamonitor felmérés: az IP hálózatok jelentős hasznot hozhatnak a bankoknak

forrás Prim Online, 2005. március 16. 14:25
A Datamonitor felmérése alapján az IP-hálózatok bankfiókokba történő bevezetése a bankok számára jelentős haszonnal járhat. A piacelemző cég szerint a várakozó ügyfelek részére plazmaképernyőkön megjelenített információ jelentheti az egyik területet, ahol a bankok – és ügyfeleik – profitálhatnak a fiókfelújítási programokból. A másik terület a fiókbiztonság, amely keretében a fiókok térfigyelő kamerákat helyezhetnek el, eseményeket rögzíthetnek és továbbíthatnak, valamint az ott dolgozók és az ügyfelek védelmére szolgáló biztonsági rendszereket helyezhetnek üzembe egyazon IP hálózaton.
A Datamonitor tanulmánya szerint az ügyfelek kiszolgálásra várva átlagosan legalább három percet várakoznak a bankfiókban. A bankok 45%-a véli úgy, hogy fontos alkalmat szalaszt el, ha ezen idő alatt nem igyekszik hatékonyan kommunikálni az ügyfelekkel. Jelenleg a bankok elegáns brosúrákkal igyekeznek felhívni ügyfeleik figyelmét szolgáltatásaikra és termékeikre, ami csak 2004-ben 1,67 milliárd eurójába került az európai bankszektornak. Ezen prospektusok a szakemberek szerint ugyanakkor alacsony hatásfokúak, mivel a megkérdezettek 50%-a véli úgy, hogy ezekből a nyomtatott termékekből „hiányzik a frissesség”, és 38%-a gondolta azt, hogy a szóróanyagok a legtöbb ügyfél számára „nem relevánsak”. A megoldást a távoli helyszíneken történő egyidejű lejátszást lehetővé tevő streaming technológia jelentheti, melynek segítségével az ügyfelek bankjuk legaktuálisabb ajánlataival ismerkedhetnek meg sorbanállás közben. A biztonságot illetően a Datamonitor úgy véli, a különböző megfigyelő, behatolásjelző és hozzáférés-szabályozó eszközök hálózati integrációja csökkenheti a hosszú távú karbantartási költségeket, lehetővé teszi a központi ellenőrzést és hozzáférést, javítja a bankbiztonság különböző területein érvényes szabványok egységességét és a területek közötti funkcionális integrációt. Az új fejlesztések alapja a Cisco „A jövő bankfiókja” elnevezésű keretrendszere, amely – pl. az IP alapú hangátvitel (VoIP) területén – már most is jelentős előnyöket nyújt a bankszektornak.