56 százalékos árbevétel-növekedés a NextiraOne Magyarországnál

forrás Prim Online, 2005. április 5. 14:45
A NextiraOne Magyarország Kft., az informatika és a telekommunikáció integrációjának egyik vezető szakértője ismertette a 2004. évi pénzügyi eredményeit és 2005-re vonatkozó stratégiai terveit.

A NextiraOne Magyarország az elmúlt évben 2 milliárd forintos nettó árbevételt könyvelt el, amely 56 %-os növekedést jelent a 2003-as évhez képest. A forgalmazott termékek és kapcsolódó szolgáltatások aránya a tavalyi megoszlással megegyező, a termékforgalmazásból származó bevétel a teljes árbevétel 75%-át teszi ki, míg szolgáltatásokból a bevétel 25%-át realizálta a cég.

A 2004-es év sikeres projektjei


A NextiraOne Magyarország a tavalyi évben több nagyszabású projektet bonyolított le. Az év legnagyobb volumenű megbízása a Művészetek Palotájában a teljes informatikai és telekommunikációs hálózat kiépítése volt. További telefonrendszereket épített ki többek közt a Hunguest Hotel és a CIB Bank részére, ez utóbbinál testreszabott HelpDesk kialakítását is megvalósította. Az IP telefónia rendszerek területén 2004-ben a Raiffeisen Bank megbízása volt a legjelentősebb. A cég már 2004-ben is hangsúlyt fektetett a hálózatbiztonsági, ún. Business Protection területre, amelyre kiváló referencia a szigorú minőségi elvárásokat támasztó japán Kuka Robotix autóalkatrészeket gyártó japán cégnél megvalósított biztonsági rendszer, biztonsági átvilágítás terén pedig a Tchibo.

A hagyományos telefónia területéről érkező, korábban az Alcatel Magyarország részét képező cég tevékenységi és szolgáltatási köre az elmúlt 3 évben jelentősen bővölt az IP telefónia és az informatikai megoldások és szolgáltatások irányába. Mára a hang-adat integráció és a call center megoldások mellett a cég fő tevékenységi körébe tartozik a hálózatbiztonság, a rendszerintegráció valamint a rendszerüzemeltetés is.

A szolgáltatásokból származó árbevételének részaránya évek óta stabilan 25% körül mozog, míg a termékekből származó 75% árbevételének struktúrája jelentősen átalakult az elmúlt évek során. Fő termékbevétele továbbra is a hangalapú megoldások forgalmazásából származik, bár 2002 óta 82%-ról 60%-ra csökkent a részarány – az adat-, IP-, és call center alapú megoldások javára.

Díjak, elismerések


Az elmúlt év során számos magyarországi kitüntetésben is részesült a NextiraOne. Többek között „Az Év Premier Partnere” lett a Cisco jóvoltából, hiszen a korábban megszerzett Cisco minősítések mellett megfelelt a Cisco „IP Communications Specialization” szigorú követelményrendszerének is. A Bell Research kutatása alapján pedig „A legnagyobb magyarországi piaci részesedéssel rendelkező platformfüggetlen call center rendszerintegrátor” vállalat címet érdemelte ki, emellett pedig a Genesys szakmai díját is megnyerte. 2004-ben a NextiraOne számos, a NextiraOne Európai Központja által kiosztott díjat is nyert, melyek között szerepel a legnagyobb szolgáltatásból elért árbevétel megoszlásért, valamint a legmagasabb ügyfél-elégedettséggel rendelkező képviseletért járó cím.

2005. évi tervek


A előző év sikereivel összhangban a NextiraOne Magyarország 2005-re 15%-os növekedést tervez. A legfontosabb célkitűzések között szerepel az IT és a telekommunikáció integrációjának további erősítése, illetve a piaci részesedés határozott növelése mellett a szolgáltatásból származó bevétel növelése. Emellett meghatározott szerepet szánnak a réspiaci termékek és a kapcsolódó értéknövelt szolgáltatások továbbfejlesztésének, mint pélául a középvállalatok IT rendszerének üzemeltetése, vagy a Business Protection (üzleti adatok védelme). Szintén erre az évre tűzték ki célul a partnerkapcsolati együttműködések további erősítését, a Cisco Silver Partneri státusz megszerzését, az Alcatel, Genesys és NICE partnerkapcsolatok fenntartását és mélyítését.