A szín üzlet

, 1999. október 14. 12:39
"Azok az üzleti vállalkozások - a kis- és középméretűektől a multinacionális nagyvállalatokig -, amelyek nem ismerik fel a színek jelentőségét üzleti dokumentumaikban, éves szinten akár dollármilliókat is veszíthetnek. Mindezzel veszélybe sodorhatják ügyfeleik hűségét, az új üzleti lehetőségeket és működésük hatékonyságát is."
Erre figyelmeztetett Pierre Danon, a Xerox Europe elnöke. Danon, a Xerox Europe által a múlt héten Hamburgban rendezett Power Color road-show-t ezekkel a szavakkal bocsátotta útjára: "A mai feszült, versennyel terhes üzleti környezetben a vállalkozások módot keresnek a költségcsökkentésre, valamint a bevétel és a piaci részesedés növelésére. Ha a stratégiai szempontból fontos dokumentumok előállítása terén is átállunk a színes termékekre - a direct-mail- és a marketingkiadványok mellett a biztonsági előírásokra, technikai kézikönyvekre és számlákra -, költségeinkben és bevételeinkben egyaránt érezni fogjuk ennek hatását.

Hogy csak egy példát említsek, minden vállalkozás állít ki számlákat és kivonatokat. A Xerox által végzett kutatások rámutattak, hogy a színeket tartalmazó számlákat 30%-kal gyorsabban egyenlítik ki - gondoljuk csak végig, milyen hatása van ennek a vállalkozás likviditására, különösen a hitelkártyával foglalkozó és a telekommunikációs cégek esetében.

A kisebb vállalkozások számára a cash-flow még fontosabb. Előfordul, hogy kis vagy újonnan indult vállalkozások likviditási problémák miatt szűnnek meg. A színes számla olcsó és egyszerű megoldást kínál erre a problémára - mondta Danon.

A színes dokumentumok új üzleti elvárásokat teremtenek, és lehetővé teszik, hogy az emberek hatékonyabb módon osszák meg ismereteiket egymással. A szín 82%-kal megnöveli azt az időt, ameddig az olvasó képes odafigyelni és visszaemlékezni arra, amit olvasott.

A színes dokumentumokat 80%-kal többen olvassák el, így biztosítani lehet, hogy a termékútmutatókat megismerjék. Ez elősegíti, hogy az ügyfelek megértsék, hogyan is kell a terméket működtetni, csökkentve a szükségtelen szervizhívások számát, ami idő- és pénzmegtakarítást eredményez.

A színes dokumentumok 80%-kal csökkentik a kereséssel eltöltött időt. A szerződések, biztosítási kötvények és más egyéb hosszú dokumentumok érthetőbbé tehetők a lényeges részek színekkel történő kiemelésével, ami csökkenti az ügyféllátogatások számát, és növeli a vállalkozás általános hatékonyságát.