Csökkent a Thomson összes bevétele, de javultak fő tevékenységeinek eladási számai

MTI Sajtóadatbank, 2005. április 22. 10:43
A francia Thomson SA első negyedéves bevételének csökkenéséről számolt be, amit a dollár gyengesége és a televízió-gyártásból történő kiszállása magyaráz; a társaság ugyanakkor megerősítette 2005-ös célkitűzéseit.
Az eladások összességének csökkenése elfedi azt az irányzatot is, amely a csoport alapvető fontosságú szórakoztatási és média üzletágainak felfutását jelenti: ezek bevételei ugyanis több mint 11 százalékkal 1,354 milliárd euróra nőttek.

A Thomson csoport bevétele ugyanakkor az új IFRS számviteli szabályok alkalmazásával 1,620 milliárd euróra csökkentek az egy évvel korábbi 1,885 milliárdról - ez az érték is meghaladja azonban az előzetes elemzői várakozásokban megfogalmazottakat. Az árfolyamhatások kiszűrésével a bevétel 1,669 milliárd euró; az elemzők átlagosan 1,6 milliárd euróra számítottak, becsléseik 1,53 milliárd és 1,76 milliárd euró között szóródtak.

Annak a kétéves tervnek az elemeként, hogy megkétszerezze üzleteit a telekommunikációs szolgáltatókkal, a Thomson bejelentette a francia Cirpack társaság felvásárlását is.

Megerősítették ugyanakkor azt a tervüket, hogy 2005-ben mintegy 10 százalékkal növelik a meghatározó üzletágak bevételeit, nem rontva a nyereségesség szintjén sem.

A Thomson átalakulni készül: alacsony hatékonyságú fogyasztói elektronikai gyártó vállalatból nagy nyereségességű szolgáltatójává kíván válni a filmstúdióknak és a médiatársaságoknak; partnert vagy vásárlót keres katódsugaras televízió-gyártó részlegének.

A Thomson árfolyama a csütörtöki tőzsdei kereskedésben 1,38 százalékkal, 19,77 euróra emelkedett; a papír éves minimuma 14,13 euró, maximuma 21,42 euró volt.