Média Hungary 2005: A digitális forradalom újrafogalmazza a közszolgálatiságot?

forrás Prim Online, 2005. május 3. 13:23
Tizedik alkalommal kerül megrendezésre idén május 24-25. között a Média Hungary konferencia, a hazai elektronikus média legjelentősebb és legnagyobb létszámú szakmai tanácskozása a Club Tihany Hotel- és Konferencia Központban. A Média Hungary 2005 fő témája: A közszolgálatiság újrafogalmazása a digitális forradalom küszöbén.
A Média Hungary 2005 konferencia elsősorban arra keresi a választ, hogy mit is jelent a közszolgálatiság az immár ténylegesen érzékelhető és az elkövetkező években a hazai médiatérképet várhatóan átrajzoló konvergencia-folyamatok tükrében, különös tekintettel a digitális televíziózás küszöbön álló elindulására. Szükségessé teszi-e a közszolgálatiság újrafogalmazását az on-demand típusú szolgáltatások elterjedése, illetve követi-e a szolgáltatások, eszközök, üzleti modellek konvergenciáját a szabályozás konvergenciája? Mint eddig is, a konferencia az üzleti szempontok mérlegelésével, a piac keresleti és kínálati oldalának bemutatásával, illetve a kereskedelmi és közszolgálati médiumok képviselői, az állami szereplők, médiapolitikusok és elméleti szakemberek véleményének ütköztetésével kívánja körbejárni a fenti témákat.

A konferenciát a brit Charles Fletcher előadása nyitja, amelynek témája a közszolgálatiság 1997 előtt és ma azaz mit jelent mindez a digitális korban. Charles Fletcher Skóciában és világszerte több oktató kurzust, tanácsadó irodát hozott létre, menedzselt, valamint műsorszóró, média tanácsadó irodákat működtetett főleg Közép-, Kelet- és Dél-Európában; nagy szerepet vállalt a Balkánon és a régióban indítandó rádiós hírműsorok és műsorcserés hálózatok létrehozásában, valamint rádiós szolgáltatásokat indított el Afganisztánban.

Ezt követően Mark Pesce a Sydney-i AFTRS Egyetem professzora fejti ki elméletét arról, hogy a médiaipar világméretű konszolidációja ahhoz vezetett, hogy a közszolgálati műsorszolgáltatók nagy része egyre kevesebbet foglalkozik a közérdekkel.

További tervezett előadás és kerekasztal beszélgetések:

DTV: Qui prodest? Kik a zászlóvivői a digitális tévének? Állami felelősségvállalás a digitalizáció elterjesztésében

Hová tűnik a klasszikus reklámszpot?

A média szerepe a politikai botrányok kialakulásában

Ügyféluralom vs. Innovatív megoldások

Szerkesztési és elvi különbségek a közszolgálati és és kerekedelmi hírműsorokból

A média hatása a demokráciára papíron és a valóságban

Termék elhelyezés a műsorokban és egyéb értékesítési módszerek

A felelős törvényhozás?! Az államilag támogatott / finanszírozott demokrácia. Állami vagy közszolgálati a tévé illetve a rádió?

Hogyan költök, mire költök? A reklámbüdzsé felosztása

A frekvencia halála?! Letöltési trendek

Nézői szokások és preferenciák a digitális korban.

Ki fogja a mit nézni, a min?

A BBC flexibilis televíziója

Üzleti modellek az információs trafikban

Kit érdekel Győzike?

Újságírói és politikai "terror" a média segítségével. Ki lehet újságíró ma Magyarországon?

A hír és a vélemény. Mit szabad és mi szent?

Meddig hívhatlak televíziónak? Mikortól hívhatom az „adást” audiovizuális jelfolyamnak?

Lehet-e a konvergenciát szabályozni?

A "Legkedveltebb magyar márka" díjat is átadják 2005. május 24-én a Média Hungary-n a Superbrands egyetértésével


A Magyar Reklámszövetség honlapján (www.mrsz.hu) szavazhat a szakma és a nagyközönség május 18-ig arról, hogy melyek a legkedveltebb magyar márkák. A honlapon megjelölhetik a márkákkal kapcsolatos attitűdjüket is, valamint új márkát is felvehetnek a listára. A kampány célja, az hogy a legismertebb és leginkább kedvelt hazai márkákat feltérképezze és adatbázist készítsen róluk.

Magyar márka az, amelyikre az alábbi kategóriák valamelyike, vagy akár több kategória is ráillik:

a magyar piacon jelen lévő, illetve korábban forgalomba kerülő termék vagy szolgáltatás
hazánkban forgalomba kerülő termék, illetve igénybe vehető szolgáltatás
magyar elnevezésű márkás termék
Magyarországon gyártott árucikk
hazai találmány.