Újraszabályozzák az elektronikus ügyintézést

Kovács Attila, 2005. május 3. 16:12
2005. május 3-án, kedden Kovács Kálmán informatikai és hírközlési miniszter sajtótájékoztatót tartott, amelyen ismertette a 2005. november 1-jén hatályba lépő, a Közigazgatási eljárásról szóló törvény (Ket.) hatására az elektronikus ügyintézés, az e-közigazgatás terén megvalósuló előrelépéseket. A Ket. hatálybalépésével összefüggésben módosítandó - több mint 50 törvényt érintő - törvénycsomagot az Országgyűlés a közeljövőben tárgyalja.
A múlt év novemberétől valamennyi államigazgatási szerv köteles a kormányzati portálon, valamint saját elektronikus honlapján elektronikusan tájékoztatni az ügyfeleket többek között az illetékes ügyintézők elérhetőségéről, az ügyfélfogadási rendről, az ügyek - elektronikus és hagyományos módon megvalósuló – intézésének részletes menetéről, az ügyfél jogairól és kötelezettségeiről.

A jövőben az állami, önkormányzati elektronikus ügyintézés két módon valósítható meg: a központi elektronikus szolgáltató rendszeren keresztül, vagy fokozott biztonságú elektronikus aláírással közvetlenül az illetékes hatósághoz való fordulással.

Ez év őszétől elindul továbbá a kistelepülések „falurendszergazda” minőségét képező ügysegédi, illetve IT-mentori szakmai képzés – mondta a miniszter, aki azt is kiemelte, hogy az elektronikus ügyintézést, illetve annak fogadó oldali rendszerét időben a tervek szerint három lépcsős formában, 2005. november és 2007. eleje között teremtik meg.