A Deutsche Bank ügyfeleinek ismét Phishing-csapdát állítottak

Genda Csongor Zoltán, 2005. május 3. 17:06
A legutóbbi tavaly augusztusi próbálkozás után a Deutsche Bank ügyfeleit ismét tőrbe akarják csalni a Phishing-esek. Miután a Postbank kliensei egész héten ki voltak téve a rosszindulatú akciónak, most a Deutsche Bank számlatulajdonosait vették célba az internetes bűnözők.
Habár meg kell hagyni, hogy a mostani szöveg kevésbé tűnik eredetinek, mivel elég helytelenül van megfogalmazva, mégis veszélyt jelenthet a hiszékeny ügyfelekre. Az is csorbítja tekintélyét az elektronikus Phishing-levélnek, hogy az nem vezet a bank lemásolt oldalára, hanem maga a levél egy HTML-űrlapként jelenik meg. Az óvatlan áldozatok itt megadhatják személyes banki adataikat, mint számlaszám, kódok, stb. A levél végén megjelenő bejelentkezési gomb azonban nem arra szolgál, hogy a manipulatív oldalra vigyen minket, hanem az összes adatunkat elküldi egy másik szerverre. Az űrlapot csak azok a e-mailezők láthatják, akik aktiválták a HML-megjelenítő opciót, s aki ezt nem tette meg, annak egyszerű szöveg formában jelenik meg a csalóka üzenet.