A Sony Ericsson vezeti a magyar piacot

MTI Sajtóadatbank, 2005. június 14. 10:20
A Sony Ericsson az első negyedévben 30 százalékra növelte részesedését a tavalyi 25 százalékról a magyar piacon - közölte Wágner Tibor, a társaság közép- és kelet-európai régióigazgatója hétfőn Budapesten sajtótájékoztatón. Az igazgató szerint ezzel a részesedéssel megszerezték az első helyet a magyar piacon.
Wágner Tibor elmondta, hogy az első negyedévben erősödött a magyar piac, amelyen összesen több mint 500 ezer mobiltelefont adtak el a gyártók és a szolgáltatók. Tavaly mintegy 2 millió telefont adtak el összesen Magyarországon. Az igazgató szerint a második negyedévben, ha nem is olyan dinamikusan, de tovább bővül a piac.

Az eseményen a társaság több új készüléket is bemutatott, s közölték, hogy a Sony Ericsson felkészült a harmadik generációs szolgáltatások itteni bevezetésére is. Wágner Tibor ugyanakkor úgy vélte, hogy a vevői kereslet visszafogott volta miatt az idén a magyar piacon eladott készülékeknek csak mintegy 5 százaléka lesz alkalmas a 3G-s szolgáltatások igénybevételére.

Az igazgató a világpiacról elmondta, hogy mindenütt csökken a készülékek ára, az alsó kategóriásoké például 10 százalékkal esett vissza. Hozzátette: az előrejelzések szerint az idén összesen 720 millió készülék talál gazdára.

A Sony Ericsson világpiaci részesedése jelenleg 6 százalék. A társaság tavaly 42,4 millió készüléket adott el, s ebből 6,25 milliárd euró bevétele, és 486 millió euró adózás előtti eredménye származott.