Cesky Telekom - 23 százalékos profitcsökkenés

MTI Sajtóadatbank, 2005. július 25. 12:51
A vezető cseh távközlési társaság, a Cesky Telekom adózás utáni profitja 23 százalékkal 2,56 milliárd koronára ( 103,0 millió euró) csökkent, elmaradva a szakértői várakozásokban szereplő 3,1 milliárd koronás prognózistól.
A teljesen liberalizált cseh távközlési piacon a Cesky Telekomot költségcsökkentésekre késztette a konkurencia, a vállalat ugyanakkor nemrégiben szerezte meg a spanyol Telefonicat, ez és egyéb egyszeri kiadások is befolyásolták az eredményromlást. A vállalat a díjbevételek további csökkenésére számít az idén és fordulatot legfeljebb 2006 vége felé, esetleg 2007-ben vár.

A vállalat árbevétele 3,6 százalékkal 30,02 milliárd koronára csökkent az év első felében. A nyereségráta 48,7 százalékról 44,9 százalékra csökkent, de ez még így is magasnak számít a nemzetközi távközlési szektorban.

A vonali előfizetők száma 3,25 millióra esett vissza június végére az egy évvel korábbi 3,47 millióról. A Cesky Telekom tulajdonában lévő Eurotel mobilszolgáltató előfizetőinek száma viszont 4,42 millióra nőtt az egy évvel ezelőtti 4,11 millióról.

A vállalat ez év első felében 12 százalékkal, 10470 főre csökkentette alkalmazottainak számát.