Másodpercenként egy új blog

Milkovits Gábor, 2005. augusztus 2. 20:00
A Technocrati nevű szakértői csoport felmérése szerint jelenleg körülbelül másodpercenként hoznak létre egy új blogot, amelyek száma mára felülmúlja a 14,2 milliót.
A "21. század honlapjainak" nevezett weblogok, vagy röviden csak blogok az internet egyik legnagyobb slágerének számítanak az utóbbi időben. Sok online szolgáltató, például az AOL és az MSN is kínál ingyenes blogszolgáltatást ügyfeleinek, akik így könnyedén létrehozhatják és fenntarthatják saját informatív honlapjukat, amelyen keresztül folyamatosan frissítve közzétehetik nézeteiket, illetve interaktív vitákat is folytathatnak egyes témákról. A Technocrati szerint a blogok száma a márciusi 7,8 millióról nőtt a jelenlegi 14,2 millióra, ami azt mutatja, hogy mennyiségük öt hónap alatt majdnem megkétszereződött. A blogok 13%-át hetente vagy sűrűbben frissítik, az újoncok 55%-a pedig három hónappal blogja beindítása után sem hagy fel ezzel a tevékenységgel. Ma már több olyan weboldal és szoftver is létezik, amelyekről a felhasználók egyetlen kattintással azonnal blogjukba másolhatnak bizonyos tartalmakat.

A blogok népszerűségének egyik oka az emberben rejlő közlési kényszeren túl az, hogy más felhasználók ingyenesen feliratkozhatnak a rendszeres blogfrissítésekre, így gyakorlatilag az online hírlevelekhez hasonlóan használhatják őket. Emellett igen jól kiegészítik a hivatalos sajtót, és különösen hasznosnak bizonyulhatnak gyors információáramlást igénylő helyzetekben (ahogyan az be is bizonyosodott a londoni robbantások idején), valamint a demokratikus sajtót nélkülözni kénytelen országokban is.