Automatizált karbantartás az új, Oracle alapú K&H Bank portálon

forrás Prim Online, 2005. augusztus 8. 14:16
A K&H a közelmúltban megújította arculatát, és ennek keretében honlapját is. Az új website az Oracle Portal technológiáján alapszik, amely a Day Communiqué szerkesztőségi rendszerrel integrálva egyszerű, automatizált karbantartást és szerkesztést lesz lehetővé.
A projekt kivitelezését az Oracle üzleti partnere, az FMC Tanácsadó és Informatikai Kft. Végezte, a GFT Websolutions Kft. alvállalkozásával. A portál a Bank arculatváltási projektjével összhangban 2005. júniustól elérhető a nagyközönség számára.

A fiatalos megjelenésű, új funkciókkal bővült ügyfélportál kialakításánál fontos szempont volt, hogy karbantartása programozói tudás nélkül is lehetséges legyen a Bank tartalom-menedzser és termékmenedzser szakemberei számára. Ez az Oracle Portál és a Day Communiqué szerkesztőségi alkalmazás együttműködése által valósul meg. A két különböző szállítótól származó alkalmazást a projekt során az FMC szakértői integrálták sikeresen, a Bank igényei szerint.

A portál három fő funkciójú elemeket tartalmaz. A tartalmi elemeket a szerkesztőségi rendszer portlet formában kommunikálja az Oracle Portal számára, amely megjeleníti azokat. Az oldalak aktív elemei (pl. valutaváltó, ATM kereső, stb.) a Bank saját fejlesztésében JAVA nyelven készültek el, háttérben aktív adatbázisok információit felhasználva. Az egész K&H Portálra kiterjedő keresést az Oracle UltraSearch keresőmotorjával valósították meg.
Az Oracle Portál a vállalati portálok fejlesztését, telepítését és felügyeletét szolgáló teljes körű, integrált keretrendszer, amely lehetővé teszi a biztonságos információelérést, az önkiszolgáló tartalom-közzétételt, az online csoportmunkát és a fontos üzleti folyamatok egységes áttekintését. A nyílt szabványokra épülő Oracle Portál jól méretezhető, nagyfokú rendelkezésre állást nyújtó portálkörnyezetet biztosít a vállalat ügyfeleivel, partnereivel és beszállítóival való rugalmas kapcsolattartáshoz.