Apple-varázs az Andrássy úton

Kovács Attila, 2005. augusztus 9. 14:23
Az Apple Budapesten nyitotta meg Közép-Európa első hivatalos Apple Centerét. Ennek alkalmából tartottak ma sajtótájékoztatót az Andrássy út 4. szám alatti Apple „zarándokhelyen”, amely létrejöttét leginkább annak köszönheti, hogy az Apple Magyarországon háromszor akkora növekedési ütemet ért el a számítógépek eladása terén, mint az amúgy igen dinamikusan növekedő anyacég. Emanuele Massimo, az Apple magyarországi képviseletének ügyvezetője szerint a hazai eladások jelentősen nőttek az elmúlt egy év során. Amíg tavaly első félévben közel ezer számítógépet értékesítettek, az idei első hat hónapban ezt a duplájára, 2042-re növelték.Az iPod eladások az év első negyedévéhez képest szintén megduplázódtak; 2005. év végéig havi 1000 iPod értékesítését tervezik.
Wéber Győző, az Apple Center vezetője mutatta be a tágas, több mint 300 négyzetméter alapterületű központot, ahol a bemutatás, értékesítés és egyes szerviztevékenységek mellett tanfolyamokat is tartanak (alap, haladó és szakmai szinteken). A centerben különböző rendezvénysorozatok metartását is tervezik, továbbá várható, hogy a fővárosban egy éven belül további két-három Apple Center nyílik.

Elhangzott még, hogy az iPod mp3-as lejátszó a szakértők szerint az Apple XXI. századi walkman-je. A cég a digitális zenelejátszók piacának 60%-át uraló iPodnak és a zeneszámok internetes letöltése terén is piacvezető iTunesnak köszönheti, hogy újra a legbefolyásosabb márkák között tartják számon. A másik újdonság, a Mac mini, az Apple történetének legolcsóbb számítógépe, amely a stúdiókból az otthonokba hozta az Apple-t. Mindemellett a közelmúltban bevezetett Mac OS X „Tiger” operációs rendszer bemutatása is hatalmas sikernek bizonyul.

„A magyarországi számítógép értékesítés 106%-kal nőtt, ami kiemelkedő a vállalati szinten elért 35%-os növekedéshez képest. Közép-Európa első Apple Centerének megnyitásával célunk a dinamikus növekedés folytatása, a brand jelenlétének további erősítése, valamint a professzionális termékek értékesítésén kívül a Mac mini segítségével az otthoni felhasználók meghódítása”– mondta Emanuele Massimo. „Digitális zenelejátszónk további népszerűsítéséhez pedig Geszti Pétert választottuk az Apple iPod magyarországi arcának”- tette hozzá Emanuele Massimo.

2005-ben, harmadik üzleti negyedévében az Apple globális szinten 320 millió USD, azaz részvényenként 37 cent nyereséget ért el, szemben az előző pénzügyi év azonos időszakának 61 millió USD, azaz részvényenként 8 cent nyereségével. A negyedév teljes forgalma 3,52 milliárd USD volt, mely 75%- os növekedést mutat az előző pénzügyi év azonos időszakában elért 2,01 milliárd USD forgalomhoz képest; a bruttó árrés pedig 29,7%-ra növekedett, az előző pénzügyi év azonos időszakában elért 27,8%-ról. A nemzetközi piacokon történő értékesítések a teljes forgalom 39 %-át tették ki. Az Apple a negyedévben 1.182.000 Mac számítógépet és 6.155.000 iPod MP3-lejátszót értékesített, mely a számítógépek területén 35%-os, az MP3-lejátszók területén 616%-os növekedést jelent az előző pénzügyi év azonos időszakához viszonyítva.